سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:00 - چهارشنبه 08 بهمن 1393

مدیرعامل آتش نشانی اصفهان:

طراحی ساختمان‌های اصفهان بر اساس ایمنی حریق صورت می‌گیرد

مدیرعامل آتش نشانی اصفهان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، از این پس طراحی ساختمان‌های اصفهان بر اساس ایمنی حریق صورت می‌گیرد.

به گزارش اصفهان شرق؛  آتشپاد بهزاد بزرگ‌زا در دوره آموزشی “وظایف و مسئولیت‌های مهندسان ناظر عمران، معماری و شهرسازی” با اشاره به 3 حریق رخ داده در ساختمان‌های بلند در اصفهان و عسلویه اظهار داشت: بر ضرورت توجه مهندسان ناظر به دلایل و راهکارهای جلوگیری از حریق‌های برخوردی و ساختمانی اهمیت دارد و آموزش این اصول در حوزه‌های مختلف مهندسی معماری، شهرسازی و عمران اهمیت دارد.

وی افزود: شناخت مواد و مصالح، نقاط ذوب و دیگر مسائل اهمیت بسیاری داشته و یک مهندس حریق باید تا علوم مختلف را در حوزه‌های شهرسازی، معماری، عمران، رفتارشناسی حریق فرا گیرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اصفهان بیان کرد: به همین دلیل از جمله مهمترین عواملی است که می‌تواند از فجایع انسانی در حریق‌ها جلوگیری کند، رعایت اصول پیشگیری، کنترل و جلوگیری از گسترش آتش و دود، خارج کردن و انتقال افراد به مکان‌های امن، انجام عملیات اطفاء حریق است.

وی با اشاره به مسائل علمی و تئوری در ارتباط با رفتار آتش بر روی سازه‌ها و گسترش آن و دلایل عمده تلفات بالا ساختمان‌های بلند گفت: مسدود بودن دهلیز پلکان عمومی ساختمان‌ها به وسیله دود و گازهای سمی و راه خروج دوم در ساختمان‌ها از جمله دلایلی است که افراد نمی‌توانند از ساختمان خارج شوند.

بزرگ‌زاد تصریح کرد: باید با طراحی و اجرای مسدود کننده‌های حریق در مناطق حریق و تعبیه دودبندی و مقاوم‌سازی فضاها و به ویژه برای حفاظت شامل پله‌ها و کانال‌های تاسیساتی و موارد مشابه شرایط را پیش از وقوع بحران، تحت کنترل درآورد.

وی خاطرنشان کرد: برای انجام اقدامات پیشگیری لازم است که طراحان و سازندگان ساختمان‌ها پیشاپیش در کنار همه مسائل اساسی معماری و ساخت و ساز به ایمنی ساختمان در برابر آتش سوزی نیز توجه کافی داشته باشند.

رئیس آتش‌نشانی اصفهان تصریح کرد: طراحی یک ساختمان ایمن در برابر آتش سوزی سبب تسهیل در عملیات اطفای حریق شده و آتش‌نشان‌ها را قادر می‌سازد که از روش‌های یکسان و استاندارد برای موارد مختلف استفاده کنند.

انتهای پیام

 منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.