سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:30 - سه شنبه 07 بهمن 1393

امینی:

جوانان قبل از ازدواج مزاج‌شناسی کنند/جمعیت هر کشور نشان قدرتمندی است

نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: به منظور ازدواج موفق لازم است که جوانان قبل از ازدواج و تشکیل زندگی مشترک مزاج شناسی کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام رضا امینی در کارگاه آموزشی ترویج ازدواج سالم در جوانان منطقه یک اصفهان اظهار داشت: با توجه به اینکه در طب سنتی چهار نوع مزاج تعریف شده است و بر اساس مزاج هر فرد خلق و خوی افراد شناسایی می شود بنابراین اینکه در ازدواج بتوانیم از مزاج شناسی نیز بهره ببریم، فاکتوری برای موفقیت در ازدواج می شود.

وی بیان داشت: براساس طب سنتی و ایرانی شخصیت شناسی صورت می‌گیرد و مزاج شناسی آنچنان مهم است که هیچگاه مثلا یک سوداوی و صفراوی نمی‌توانند با هم ازدواج موفقی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: جمعیت در هر کشور نشانده قدرت آن است و به همین لحاظ هیچگاه ایالات متحده آمریکا نگذاشته از جمعیت ۳۰۰ میلیون نفری آن کاسته شود.

وی با اشاره به اینکه پاکستان کشوری است که فقر در آن نمود بسیار دارد، اما به جهت داشتن جمعیت بالا یک کشور قدرتمند محسوب می‌شود ، ادامه داد: ایران نیز با ایجاد زمینه ازدواج سالم به موقع و تشکیل خانواده سالم می‌تواند خود را در زمره کشورهای قدرتمند قرار دهد.

حجت الاسلام امینی بیان داشت: در حال حاضر اگر ازدواج سالم هم به وقوع می‌پیوندد در دختران بالای ۲۷ سال و پسران بالای ۳۵ سال صورت می‌گیرد که در این سنین رشد فرزندآوری به رشد منفی رسیده است.

منبع:مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.