اصفهان شرق

توزیع ۷۰ نوبت شیر در مدارس استان اصفهان به شرط تامین اعتبار

کدخبر: 51258
1393/11/07 در ساعت 14:00

به گزارش اصفهان شرق؛ محمد میرپور با اشاره به آغار توزیع شیر در مدارس استان اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر برنامه‌ریزی برای توزیع سه وعده شیر در هر هفته برای جامعه هدف در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان استان اصفهان دارای ۸۵۰ هزار دانش‌آموز است، ادامه داد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته توسط کمیته شیر مدارس استان توزیع شیر برای جامعه هدف ۷۶۰ هزار نفری در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای توزیع شیر در مدارس از محل اعتبارات آموزش و پرورش در سال ۹۳ و بخشی نیز از محل هدفمندی یارانه‌ها تامین می‌شود، افزود: ۷۰ درصد از شیر توزیعی در مدارس استان اصفهان پاستوریزه و ۳۰ درصد نیز استرلیزه خواهد بود.

وی با بیان اینکه با برگزاری مناقصه بین شرکت‌های تولید شیر در استان ۷ واحد تولیدی برای تامین شیر مدارس استان اصفهان انتخاب شدند، اظهار داشت: تمام شیر مورد نیاز برای توزیع در مدارس استان اصفهان در اصفهان تولید می‌شود و نیازی به خریداری شیر از دیگر استان‌ها نداریم.

میرپور با بیان اینکه توزیع شیر در مدارس استان اصفهان از ۱۰ آذرماه آغاز بکار کرده است، ادامه داد: در آذرماه ۱۰ نوبت و دی ماه نیز ۱۲ نوبت شیر در مدارس استان اصفهان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس تامین اعتبار صورت گرفته تا پایان بهمن ماه ۳۴ نوبت شیر در مدارس استان توزیع خواهد شد، اظهار داشت: تاکنون ۷ میلیارد تومان اعتبار برای توزیع شیر در مدارس استان تامین شده است و چنانچه تا پایان سال اعتبار ۱۴ میلیارد تومانی مورد نیاز تامین گردد تا پایان سال ۷۰ نوبت شیر در مدارس استان توزیع خواهد شد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه کمیته شیر متشکل از استاندار اصفهان، اداره کل استاندارد، معاونت غذا و داروی علوم پزشکی، جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت بر نحوه توزیع شیر استان نظارت دارند، افزود: اجرای طرح توزیع شیر در استان اصفهان نسبت به سایر استان‌های کشور در جایگاه نخست قرار دارد.

منبع:مهر