سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:00 - سه شنبه 07 بهمن 1393

استاندار اصفهان:

۱۰ هزار واحد صنعتی اصفهان ملزم به جذب نخبگان استان می‌شوند

استاندار اصفهان گفت: ایجاد ارتباط منطقی و مستمر بین نخبگان و واحدهایی که دارای مشکلات هستند، از وظایف مهم مدیریت استان اصفهان به شمار می‌‎رود و ۱۰ هزار واحد صنعتی نسبت به ملزم به جذب نخبگان استان می‌شوند.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در  جلسه شورای علمی نخبگان استان که با حضور بخشی از فعالان صنعت و مسئولان خانه صنعت و معدن، دانشگاه‌ها و بنیاد نخبگان برگزار شد‌، اظهار داشت: استان اصفهان با دارا بودن یک هزار نخبه بیشترین تعداد نخبگان را در کشور دارد.

وی با بیان اینکه این نخبگان از بین دانش‌آموزان، دانشجویان، اساتید و بخش آزاد انتخاب شده‌اند‌، افزود: قسمت اعظم نخبگان استان در حال حاضر درگیر مسائل فنی مهندسی، اجرایی و علمی کشور نیستند و باید این ظرفیت در بخش‌های مختلف بکار گرفته شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه بخش صنعت استان اصفهان دارای بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی بوده، بیان کرد: این واحد‌ها با مجموعه‌ای از مشکلات و مسائل مواجه هستند و با وجود این موضوع تنها 200 واحد دارای بخش R&D هستند‌.

وی تصریح کرد: واحد تحقیق و پژوهش واحد‌های صنعتی، بررسی مشکلات صنعت را بر عهده داشته و متاسفانه بخش زیادی از واحد‌های صنعتی استان این واحد را در اختیار ندارند.

زرگرپور ایجاد ارتباط منطقی، مؤثر و مستمر بین نخبگان و واحدهایی که دارای مشکلات و معضلات هستند را از وظایف مهم مدیریت استان برشمرد و بیان کرد: با ایجاد این ارتباط‌، از این ظرفیت عظیم و خدادادی در رفع مشکلات و مسائلی که در استان وجود دارد، استفاده می‌شود.

وی به طرح جدیدی که برای نخستین‌بار در کشور از سوی بنیاد نخبگان ارائه شده، اشاره و بیان کرد: بر‌اساس این طرح هم از تجربیات و اقداماتی که در 2 تا 3 دهه گذشته انجام شده و هم از نخبگان به بهترین نحو استفاده می‌شود، تا بتوان مشکلات بخش صنعت را رفع کنیم.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: این طرح در 2 جلسه با مسئولان خانه صنعت و معدن‌، بنیاد نخبگان و دانشگاه‌ها در میان گذاشته شد و امروز مورد تصویب نهایی قرار گرفت.

وی به جزئیات این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: در این طرح برخی تیم‌های حل مسئله تشکیل می‌شود و این تیم‌ها متشکل از یک استاد بوده که با صنعت آشنایی کامل داشته و در رشته خود نیز بسیار مجرب است، که به عنوان محور و اساس کار قرار گرفته و تعدادی از افراد نخبه نیز در این مجموعه قرار می‌گیرند.

زرگرپور افزود: این تیم در واحدهای صنعتی مستقر می‌شود و در قدم نخست، نخبگان تحت نظر استاد با روش‌های حل مسئله و آسیب‌شناسی و عارضه‌یابی آشنا شده و در مرحله دوم مسائل و مشکلاتی که واحد‌های صنعتی دارند را پیگیری و مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه این روش با تحقیقات کاربردی و بنیادی متفاوت بوده، بیان کرد: این روش در راستای این موضوعات حرکت کرده ولی منطبق با آن‌ها نیست.

استاندار اصفهان تصریح کرد: براساس تصمیمات صورت گرفته برای سال آینده 2 کارگروه که هرکدام متشکل از چند تیم حل مسئله هستند با اعتبار 1.5 میلیارد ریال به عنوان پایلوت شروع به کار کرده و در فاصله زمانی 6 ماهه عملکرد آن‌ها بررسی می‌شود و در صورت موفقیت فعالیت‌های این طرح در سال‌های آینده به صورت سراسری گسترش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه 5 طرح بنیاد نخبگان که به عنوان طرح‌های مورد عمل این بنیاد در سال 94 مورد تصویب قرار گرفته، گفت: این طرح‌ها برای تصویب نهایی به تهران فرستاده می‌شود و در صورت تصویب مورد اجرا قرار می‌گیرد.

شایان ذکر است در این جلسه تعدادی از اعضای حاضر در جلسه نقطه نظرات خود را پیرامون چگونگی ارتباط نخبگان با بخش صنعت ارائه کردند.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.