سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:00 - سه شنبه 07 بهمن 1393

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان:

۳۳ درصد از مدارس استان اصفهان نیازمند مقاوم‌سازی است

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: ۳۳ درصد از مدارس استان اصفهان نیازمند مقاوم‌سازی هستند و مسئولان باید با اختصاص بودجه مناسب، زمینه مناسب‌سازی این مدارس را فراهم کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمدحسن قائدیها اظهار داشت: ‌خلاف صحبت‌های مطرح شده، استان اصفهان یک استان برخوردار نیست و می‌توان گفت که در حال حاضر نزدیک به 25 درصد از فضاهای آموزشی آن تخریبی است.

وی افزود: به دلیل کمبود فضاهای آموزشی در استان اصفهان مجبور به استفاده از این مدارس فرسوده هستیم اما سازمان نوسازی مدارس استان اعلام کرده که نباید دانش‌آموزی در این مدارس تحصیل کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر ۳۳ درصد از مدارس استان اصفهان نیازمند ‌مقاوم‌سازی است و این مدارس به بودجه‌ای بالغ بر 600 میلیارد تومان برای نوسازی نیاز دارند.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی اعتبارات اداره نوسازی در سال به طور میانگین در سال 60 میلیارد تومان بوده و خیران هم کمک‌های مناسبی در این زمینه انجام می‌دهند که باید این اعتبارات افزایش یابد.

قائدی‌ها تصریح کرد: 150 مدرسه در استان اصفهان با کمک‌های خیران ساخته شده و خیران سهم خود را برای ساخت این مدارس پرداخت کرده‌اند ولی آموزش و پرورش هنوز نتوانسته سهم خود را در این زمینه پرداخت کند و این مدارس نیمه کاره مانده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به هوشمندسازی مدارس سده لنجان گفت: مسئولان شهر سده لنجان کار بزرگی انجام داده‌اند و باید کاری کنیم که از تمامی این تجهیزات استفاده لازم صورت گیرد و مردم در همکاری برای ساخت مدارس، مشارکت بیشتری داشته باشند.

میثم محمدی شهردار سده لنجان نیز در این مراسم اظهار داشت: این پروژه با اختصاص اعتبار مناسب در همه مدارس شهر در همه مقاطع تحصیلی اجرا شده است.

وی با اشاره به اهداف اجرایی شدن این پروژه افزود: با افتتاح این طرح، دانش‌آموزان شهر سده لنجان در سطوح مختلف برای زندگی در عصر ارتباطات آماده می‌شوند.

شهردار سده لنجان بیان کرد: این پروژه یکی از آیتم‌هایی بود که می‌توانست در ارتقای فرهنگ شهر تاثیرگذار باشد و مدارسی که در این طرح دیده شدند، ممکن است از نظر فیزیکی در سطح بالایی نباشند ولی معلمان و دانش‌آموزان فرهیخته‌ای در آن در حال تدریس وعلم‌آموزی هستند که در جایگاه بالایی قرار دارند.

وی با اشاره به همکاری برای هوشمندسازی مدارس شهر سده لنجان تصریح کرد: این هوشمندسازی با کمک مدارس و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان لنجان و حمایت‌های شورای شهر این اتفاق افتاد.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.