سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:00 - سه شنبه 07 بهمن 1393

عضو شورای شهر اصفهان

حیات آب‌های شیرین زیرزمینی اصفهان با نفوذ آب‌های تلخ در خطر است

عضو شورای شهر اصفهان گفت: حیات آب‌های شیرین زیرزمینی اصفهان با نفوذ آب‌های تلخ در خطر است و این روزها خشکی زاینده‌رود اثرات سوئی در اصفهان به جا گذاشته است.

به گزارش اصفهان شرق؛ ابوالفضل قربانی با اشاره به خشکی زاینده‌رود و مشکلات موجود در این رودخانه اظهار داشت: بر اساس مطالعات انجام شده  و در زمان‌هایی که آب در زاینده‌رود جاری است، روحیه مردم بهتر و شاداب تر می‌شود.

وی افزود: از سوی دیگر آسیب‌های زیست محیطی که بر اکوسیستم تأثیرگذار بوده، بخش دیگری از این مسئله بوده و حتی نشست زمین در اصفهان و ساختمان‌ها به دلیل بی‌آبی به وجود آمده و همه از آسیب‌هایی است که به دلیل خشکی زاینده‌رود در اصفهان ایجاد شده است.

عضو شورای شهر اصفهان بیان کرد: زاینده‌رود یک تمدن ایجاد کرده که این تمدن هم‌اکنون در حال آسیب دیدن است و نفوذ آب‌های تلخ و شور از سمت کویر به منابع زیرزمینی سبب می‌شود آب‌های شیرین در این منطقه از بین برود و به دنبال آن زمین‌های کشاورزی و باغات آن منطقه تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: زنده بودن زاینده‌رود یک اصل است و اگر بپذیریم که زاینده‌رود نباید وجود داشته باشد، باید این را هم بپذیریم که حیات نیز از بین می‌رود.

قربانی با اشاره به خشکی زاینده‌رود و کاهش میزان گردشگر در اصفهان گفت: یکی از جاذبه‌های شهر اصفهان زاینده‌رود و سی‌وسه‌پل و پل خواجو است که با دارا بودن آب زیبایی خاص خود را دارد و گردشگر وقتی ببیند این زیبایی مانند قبل نیست تمایلش نسبت به سفر به اصفهان کمتر می‌شود.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.