سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:30 - دوشنبه 06 بهمن 1393

در زمستان این خوراکی‌ها را نخورید

از خوردن غذاهای تند در زمان سرماخوردگی اجتناب کنید/ گوجه مناسب مصرف در زمستان نیست

در طول ماه های زمستان از برخی خوراکی ها اجتناب کنید. چراکه برخی از مواد غذایی مناسب فصل گرماست و در زمستان قابل کشت نیست در نتیجه این خوراکی ها تازه نیستند و اثرات تغذیه ای خود را از دست داده اند.

به گزارش اصفهان شرق؛ رژیم غذایی در طول فصول مختلف سال باید متنوع باشد و هر نوع ماده ای مناسب یک نوع آب و هواس. در طول ماه های زمستان از برخی خوراکی ها اجتناب کنید. چراکه برخی از مواد غذایی مناسب فصل گرماست و در زمستان قابل کشت نیست در نتیجه این خوراکی ها تازه نیستند و اثرات تغذیه ای خود را از دست داده اند. از سوی دیگر برخی مواد سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کنند و در فصل زمستان ضعیف شدن بدن ابتلا به بیماری را بیشتر می کند، از این رو بیشتر باید در انتخاب مواد غذایی دقت کرد. پس در طول زمستان برخی خوراکی ها را نخورید. این خوراکی ها عبارتند از:
مارچوبه
مارچوبه گیاهی گلدار است که بومی بیشتر مناطق اروپا، آفریقای شمالی و غرب آسیا است. مارچوبه گیاهی علفی چندساله و دوپایه از راسته مارچوبه، تیرهٔ مارچوبگان (Asparagaceae) و سردهٔ مارچوبه (Asparagus) است.
گل‌های بسیار کوچک آن در روی پایه‌های نر و ماده قرار دارند. گل‌های آن دارای ۶ کاسبرگ و ۶ گلبرگ و ۶ پرچم و یک مادگی سه برچه‌ای است گل‌های نر به رنگ زرد مایل به سبز بوده، کاملاً از گل‌های ماده که معمولاً به رنگ قرمز در می‌آیند قابل تشخیص است. مارچوبه تازه مناسب فصل بهار است. در زمستان دیگر تازه و مناسب نیست و خواص خوبی ندارد.
فلفل
از غذاهای تند در زمان ابتلا به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا اجتناب کنید.
ذرت
ذرت در زمستان کشت نمی شود. و قطعا ذرت تازه پیدا نخواهید کرد. هرچه هست ذرت های مانده و یخ زده است.
مواد لبنیاتی
شیر، خامه و پنیر اصلا مناسب فصل سرما نیست.
برخی انواع ماهی
باور کنید یا نه، ماهیها فصلی هستند. ماهی‌هایی که در زمستان صید می شود تازه است. در غیر این صورت ماهی یخ زده و کهنه است.
گوجه فرنگی
گوجه زمستان اصلا مواد مفید تغذیه ای ندارد. گوجه مناسب زمستان نیست.
میوه های تابستانی
هلو
توت فرنگی
هندوانه
این میوه ها یا از تابستان باقی مانده فریز شده اند که اصلا مناسب نیستند یا از طریق مواد هورمون در زمستان کشت می شود که باز هم مناسب نیست.
قند
آب و هوای سرد و شکلات داغ دست به دست هم می دهد مصرف قند و شکر بالا برود. اما بسیاری از پزشکان بر این باورند که قند و شکر زیاد می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تضعیف می کند. یک مطالعه نشان دا افراد که مقدار زیادی قند مصرف دارند قادر به مبارزه با باکتری ها نیستند.

منبع:ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.