اصفهان شرق

سطح روابط اقتصادی ایران و پرتغال افزایش می‌یابد

کدخبر: 51156
1393/11/06 در ساعت 12:00

به گزارش اصفهان شرق؛ روی ماشاته در دیدار با استاندار اصفهان با اشاره به اینکه بازدید از اصفهان می‌تواند نقطه عطفی در ارتباطات 2 کشور باشد، اظهار داشت: این ارتباطات محدود به مسائل فرهنگی نمی‌شود و امیدوار هستم بتوانیم زمینه‌ای را برای افزایش تعاملات اقتصادی فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه ارتباطات 2 کشور به قرن‌ها قبل باز می‌گردد، بیان کرد: بناهای به جامانده از زمان های گذشته بنیان این ارتباطات را تایید می‌کند.

وزیر امور خارجه پرتغال به گزارشات وزیر فرهنگ کشور پرتغال از سفر به اصفهان اشاره کرد و گفت: وی گزارش بسیار جالب و تاثیرگذاری را ارائه داد که زمینه‌ساز سفر ما به استان اصفهان شد .

وی به حضور فعالان علمی و اقتصادی کشور پرتغال در هیئت همراهش اشاره کرد و گفت:‌ با توجه به این نکته، مذاکرات به طور صرف محدود به مسائل بازرگانی و تجاری نمی‌شود و این ارتباطات می‌تواند در زمینه های علمی و فناوری نیز گسترش یابد.

ماشاته خاطرنشان کرد: امیدوار هستم که در این مذاکرات موانع موجود برای گسترش ارتباطات علمی، اقتصادی و گردشگری برداشته شود چراکه این هیئت برای کشف راه‌های ارتباطی و ممکن برای افزایش سطح فعالیت‌های اقتصادی به اصفهان سفر کرده است.

وی استفاده از ظرفیت‌های بالای 2 کشور و بهره بردن از امکانات موجود را هدف اصلی این سفر عنوان کرد و اظهار داشت: از منظر سیاسی، 2 کشور دارای ارتباطات سیاسی مناسبی هستند که می‌تواند سطح ارتباطات را ارتقا دهد و گفتمان بین 2 کشور را تسریع کند.

وزیر امور خارجه پرتغال با تاکید بر اینکه نباید هیچ اهانتی به ادیان الهی انجام شود، افزود: دیپلمات‌ها و سیاسیون باید اهانت به مقدسات را محکوم کنند و ما اطمینان داریم که کشور ایران در همین راستا گام بر می‌دارد .

وزیر امور خارجه پرتغال گفت: کشور پرتغال هیچ‌گونه بی‌احترامی را قبول نمی‌کند و امیدوار هستیم با صبر و شکیبایی مشکلات حل و فصل شود.

انتهای پیام

منبع:تسنیم