سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:00 - دوشنبه 06 بهمن 1393

وزیر امور خارجه کشور پرتغال در اصفهان:

سطح روابط اقتصادی ایران و پرتغال افزایش می‌یابد

وزیر امور خارجه پرتغال گفت: از منظر سیاسی، ۲ کشور دارای ارتباطات سیاسی مناسبی هستند که با توجه به آن سطح روابط اقتصادی نیز افزای می‌یابد.

به گزارش اصفهان شرق؛ روی ماشاته در دیدار با استاندار اصفهان با اشاره به اینکه بازدید از اصفهان می‌تواند نقطه عطفی در ارتباطات 2 کشور باشد، اظهار داشت: این ارتباطات محدود به مسائل فرهنگی نمی‌شود و امیدوار هستم بتوانیم زمینه‌ای را برای افزایش تعاملات اقتصادی فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه ارتباطات 2 کشور به قرن‌ها قبل باز می‌گردد، بیان کرد: بناهای به جامانده از زمان های گذشته بنیان این ارتباطات را تایید می‌کند.

وزیر امور خارجه پرتغال به گزارشات وزیر فرهنگ کشور پرتغال از سفر به اصفهان اشاره کرد و گفت: وی گزارش بسیار جالب و تاثیرگذاری را ارائه داد که زمینه‌ساز سفر ما به استان اصفهان شد .

وی به حضور فعالان علمی و اقتصادی کشور پرتغال در هیئت همراهش اشاره کرد و گفت:‌ با توجه به این نکته، مذاکرات به طور صرف محدود به مسائل بازرگانی و تجاری نمی‌شود و این ارتباطات می‌تواند در زمینه های علمی و فناوری نیز گسترش یابد.

ماشاته خاطرنشان کرد: امیدوار هستم که در این مذاکرات موانع موجود برای گسترش ارتباطات علمی، اقتصادی و گردشگری برداشته شود چراکه این هیئت برای کشف راه‌های ارتباطی و ممکن برای افزایش سطح فعالیت‌های اقتصادی به اصفهان سفر کرده است.

وی استفاده از ظرفیت‌های بالای 2 کشور و بهره بردن از امکانات موجود را هدف اصلی این سفر عنوان کرد و اظهار داشت: از منظر سیاسی، 2 کشور دارای ارتباطات سیاسی مناسبی هستند که می‌تواند سطح ارتباطات را ارتقا دهد و گفتمان بین 2 کشور را تسریع کند.

وزیر امور خارجه پرتغال با تاکید بر اینکه نباید هیچ اهانتی به ادیان الهی انجام شود، افزود: دیپلمات‌ها و سیاسیون باید اهانت به مقدسات را محکوم کنند و ما اطمینان داریم که کشور ایران در همین راستا گام بر می‌دارد .

وزیر امور خارجه پرتغال گفت: کشور پرتغال هیچ‌گونه بی‌احترامی را قبول نمی‌کند و امیدوار هستیم با صبر و شکیبایی مشکلات حل و فصل شود.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.