سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:00 - دوشنبه 06 بهمن 1393

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان:

نسخه اندروید قلم هوشمند قرآنی در اصفهان تولید شد

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: قلم هوشمند قرآنی ویژه اندروید، به همت شرکت دانش‌بنیان دیده‌پرداز صبا، مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، تولید و منتشر شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ مهدی کشمیری با اعلام این خبر اظهار داشت: یکی از بهترین روش‌های موجود به منظور یادگیری و آموزش آسان روخوانی و روان خوانی قرآن کریم، استفاده از قلم‌های هوشمند بوده که هر فرد می‌تواند با قرار دادن آن بر روی آیه‌های مختلف قرآن کریم، تلاوت صحیح آن‌ها را از طریق آن بشنود.

وی افزود: در کنار امکانات مناسب قلم‌های قرآنی، به دلیل قیمت بالا، لزوم همراه داشتن قلم و کتاب قرآن مخصوص و مسائل دیگر هنوز به صورت لازم فراگیر نشده است.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی استان اصفهان بیان کرد: با هدف توسعه آموزش آسان روان‌خوانی قرآن و همچنین دسترسی عموم به امکانات قلم‌های قرآنی، قلم هوشمند قرآنی ویژه اندروید با قابلیت نصب بر روی دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل اندروید تولید شده و با انتشار آن در آستانه‌ میلاد پیام‌آور قرآن، با گذشت یک هفته، بیش از 15 هزار دانلود رایگان داشته است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان دیده‌پرداز صبا در زمینه نحوه کارکرد این نرم‌افزار تصریح کرد: با استفاده از این نرم‌افزار، همه دستگاه‌های دارای سیستم عامل اندروید به یک قلم هوشمند قرآنی تبدیل شده که انگشت هر فرد، جایگزین قلم می‌شود و با لمس کردن هر آیه، صوت آن آیه با قرائت قاری مورد نظر کاربر پخش می‌شود و متن ترجمه آیه نیز نمایش داده می‌شود.

حسین صیادزاده بیان کرد: امکان پخش صوتی ترجمه به صورت آیه به آیه و پخش صوت قرآن و ترجمه به صورت پیوسته نیز در این مجموعه ارائه شده است.

وی گفت: همچنین این مجموعه قابلیت پخش بیش از 40 دوره قرائت ترتیل و تحقیق از قاریان مطرح بین‌المللی از جمله آقایان پرهیزکار، منشاوی، عبدالباسط، منصوری، حصری، مشاری العفاسی، شاطری، قحطانی، سدیس، احمد نعینع و بخش‌های دیگر به همراه 2 دوره ترجمه گویای فارسی آیت‌الله مکارم و استاد فولادوند و همچنین یک دوره ترجمه گویای انگلیسی را فراهم کرده است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان دیده‌پرداز صبا خاطرنشان کرد: از امکانات دیگر این نرم‌افزار کاربردی می‌توان به نمایش متن کامل قرآن به صورت صفحه‌ای منطبق با قرآن‌های متداول، انتخاب رسم‌الخط‌های مختلف قرآنی، تغییر اندازه قلم و ترجمه قرآن، پخش نمونه صوت قاریان مختلف بدون نیاز به اینترنت، نشانه‌گذاری، بروزرسانی اشاره کرد.

وی افزود: این اپلیکیشن با تمامی نسخه‌های آندروید سازگار بوده و علاقه‌مندان می‌توانند نسخه رایگان آن را از سایت بازار و همچنین وب سایت www.sabapp.ir دانلود کنند.

انتهای پیام

 منبع:تسنیم
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.