سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:00 - دوشنبه 06 بهمن 1393

مسئول کمیته کودک و نوجوان دهه فجر اصفهان:

شهدای انقلاب اسلامی به کودکان اصفهانی معرفی می‎شوند

مسئول کمیته کودک و نوجوان دهه فجر اصفهان گفت: در دهه فجر امسال، با انتشار زندگینامه و نصب وصیت نامه شهدا در مدارس سراسر استان اصفهان، شهدای انقلاب اسلامی به کودکان نصف جهان معرفی می‎شوند.

به گزارش اصفهان شرق؛ سید‌ حامد عسگری‌فر با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) درباره حفظ نظام اسلامی و زنده نگه داشتن ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید توسط دستگاه‌های فرهنگی صورت بگیرد، انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی به کودکان و نوجوانان همراه با برنامه‌های متنوع در قالب فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و متناسب با روحیه کودکان و نوجوانان است.

وی ایام دهه فجر را فرصتی مناسب برای رسیدن به این هدف دانسته و افزود: ما می‌توانیم با ایجاد علاقه و انگیزه بستر را برای پرسش، تفکر و تحقیق در باب انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در کودکان و به ویژه نوجوانان فراهم کنیم.

مسئول کمیته کودک و نوجوان اصفهان بیان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، ادبی و هنری در ایام دهه فجر سعی دارد خاطره این روزها را در اذهان کودکان و نوجوانان ماندگار کند.

وی گفت: جشن شاد انقلاب با مشارکت تمامی اعضای کمیته و با حضور کودکان و نوجوانان اصفهانی در تاریخ 19 بهمن‌ماه در تالار ادب برگزار می‌شود که علاوه بر این جشن، مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در سطح استان اصفهان میزبان کودکان و نوجوانان برای برپایی جشن انقلاب در ایام دهه فجر است.

عسگری‌فر همچنین از برپایی 15 نمایشگاه مشترک مراکز کانون با عنوان آیه‌ها و آئینه‌ها، علاوه بر برپایی غرفه‌های فرهنگی و هنری در 55 مرکز فرهنگی هنری استان به همین مناسبت خبر داد و تصریح کرد: 6 مرکز از مراکز فرهنگی هنری در ایام دهه فجر با برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب و 4 مرکز با برنامه شب‌شعر کتابخانه‌ای میزبان علاقه‌مندان به حوزه فرهنگ و ادبیات انقلاب اسلامی است.

وی در موضوع ویژه برنامه‌های دهه فجر به بازگشایی مرکز نجوم در مرکز فرهنگی هنری شماره 10 اشاره کرد و بیان کرد: آن اقدامی مؤثر در راستای پیشرفت و تسهیل امر پژوهش در میان نوجوانان است.

مسئول کمیته کودک و نوجوان اصفهان همچنین از برنامه‌ریزی برای حضور فعال کانون در راهپیمایی 22 بهمن خبر داد و خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌های کانون استان برای این روز برپایی غرفه هنری در میدان حضرت امام خمینی (ره) و برگزاری ایستگاه‌های نقاشی در دیگر شهرستان‌ها است.

وی همچنین دیدار با خانواده شهدا، برگزاری نمایشگاه و مسابقات ورزشی را از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این ایام از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) برای کودکان و نوجوانان بیان کرد و اظهار داشت: اداره‌کل آموزش و پرورش استان هم برنامه‌های متنوعی مانند برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی با محوریت کتاب‌های انقلابی و برپایی نمایشگاهی از آثار دانش‌آموزان با موضوع پیروزی انقلاب اسلامی را در این ایام برگزار می‌کند.

عسگری‌فر به برنامه‌های اداره‌کل بهزیستی اشاره کرد و افزود: نواختن زنگ انقلاب به طور همزمان در مهدهای کودک استان، افتتاح 5 مهد کودک جدید، اجرای نمایش عروسکی و قصه‌گویی با موضوع انقلاب و برگزاری مسابقه پرواز بادبادک‌ها در مهدهای کودک از جمله برنامه‌های این اداره‌کل در دهه فجر است.

وی گفت: برپایی نمایشگاه بیوگرافی و وصیت‌نامه شهدا و نصب روز‌شمار انقلاب، نمایشگاه خاطرات دوران مبارزه، آذین‌بندی،‌ برگزاری جشن‌های شاد و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا از جمله برنامه‌های مهد قرآن کریم بوده که برای ایام دهه مبارک فجر پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.