سرویس: اجتماعی » علمی 13:00 - شنبه 18 آبان 1392

عضو مرکز نجوم ادیب

این روزها بارش شهابی اسدی را از دست ندهید

اگر علاقه مند رصد بارش‌های شهابی هستید بارش شهابی اسدی را که در روزهای ۲۵ و ۲۶ آبان به اوج خود می‌رسد را از دست ندهید.

baresh-shahabi
غلامحسین دبیر عضو مرکز نجوم ادیب  با اشاره به وقوع بارش شهابی اسدی در ۲۵ و ۲۶ آبان در آسمان شب، افزود: این بارش‌های شهابی هر سال و در زمان ویژه خود تکرار می‌شوند و دلیل آن هم وجود ذرات باقی مانده از دنباله دارها در اطراف زمین است.

وی در مورد چگونگی وقوع بارش‌های شهابی، گفت: زمانیکه زمین به دور مدار خود می‌چرخد با این ذرات برخورد می‌کنند، در اثر تماس ذرات باقی مانده از دنباله دارها با جو زمین موجب سوختن آنها و ایجاد بارش‌های شهابی مختلف خواهد شد.

این عضو مرکز نجوم ادیب در مورد علت نامگذاری بارش‌های شهابی گفت: این دست بارش‌ها در یک صورت فلکی موجب نامگذاری آنها به اسامی مختلف مانند بارش شهابی در صورت فلکی اسد شود.

وی با بیان اینکه بهترین مناطق برای مشاهده این بارش‌های شهابی نقاط تاریکی است که از شهرها فاصله زیادی دارند و اظهارداشت: در این ماه به علت نور فراوان ماه بدر، بارش شهابی به خوبی قابل مشاهده نیست اما در مکان‌های تاریک امکان مشاهده این بارش شهابی زیاد است.

دبیر با اشاره به اینکه بیشترین زمان اوج این بارش شهابی ۱۶ و ۱۷ نوامبر است، خاطرنشان کرد: این بارش شهابی حاصل قطعات به جای مانده از دنباله دار Tempel-Tuttle است.

منبع: ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.