سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:30 - یکشنبه 05 بهمن 1393

محمد جواد ظريف پس از ديدار با جان كري:

براي جلوگيري از تخريب ها بايد روند مذاكرات را سرعت بخشيد

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در دیدار با جان کری درباره ضرورت تسریع و تقویت روند مذاکرات به منظور جلوگیری از تخریب‌هایی که صورت می‌گیرد گفت‌وگو شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمد جواد ظریف پس از دیدار با جان کری همتای امریکایی خود در داووس سوییس با بیان این‌که «قرار شده است کارشناسان برای حصول نتیحه مذاکرات گفت‌گوها را همچنان ادامه بدهند» افزود: در این دیدار درباره بحث‌های مختلفی که دوستان ما در زوریخ پیگیری می‌کنند از جمله تعداد سانتریفیوژها، روش‌های غنی‌سازی و همچنین پیشنهادهای مختلفی که از طرفین مطرح بوده بحث کردیم.
وی با بیان این‌که «قرار شد همکاران ما به ویژه کارشناسان فنی دو طرف بحث‌ها را ادامه بدهند تا به یک نتیجه واحد برسیم» افزود: کارشناسان دو طرف نیز گفت‌وگوها را در زوریخ پیگیری می‌کنند و تا پایان هفته نیز این گفت‌وگوها را با همتایان اروپایی خود ادامه خواهند داد.
وی گفت: امیدواریم با تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد کار را هرچه سریعتر پیش ببریم.
رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه با اشاره به این‌که «بخشی از دولت امریکا به دنبال توافق با ایران است» گفت: گرچه گروه‌هایی هم هستند که با توافق موافق نیستند و سرو صدای زیادی هم از طرف آن‌ها شاهدیم. البته مهم این است توافقی که راجع به ان بحث می شود توافقی باشد که حقوق و عزت مردم ایران را به رسمیت بشناسد. توافقی که قابل قبول باشد.
وی تصریح کرد: آن‌چه واضح است جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح هسته ای نبوده و هیچ مشکلی هم نداریم ثابت کنیم برنامه هسته‌ای ما منجر به تولید سلاح نمی‌شود.

منبع:ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.