سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:30 - یکشنبه 05 بهمن 1393

انواع درد و تاثیرات آن بر سلامتی را بشناسید

درد پشت کمر همراه با تب ناشی از مشکلات معده است/ درد سرشانه‌ها نشانه حمله قبلی

درد حسی ناخوشایند و تجربه‌ای احساسی همراه با آسیب بافتی واقعی یا آسیبی به نوعی دیگر از بافت است.

به گزارش اصفهان شرق؛ درد حسی ناخوشایند و تجربه‌ای احساسی همراه با آسیب بافتی واقعی یا آسیبی به نوعی دیگر از بافت است. درد تحریکی از ناسیسپتور در سیستم عصبی پیرامونی و یا آسیب یا خرابی سیستم عصبی مرکزی یا پیرامونی است. بیشتر دردها بی‌درنگ پس از آن که محرک دردناک حذف می شود برطرف و بدن التیام می‌یابد، اما گاهی‌اوقات درد همچنان با وجود حذف محرک‌ها و بهبود ظاهری بدن ادامه می‌یابد؛ و گاهی درد ناشی به دلیل فقدان شرایط قابل تشخیص، آسیب و یا آسیب‌شناسی افزایش می‌یابد. درد شایع‌ترین دلیل مشورت پزشکی در ایالات متحده است. در بسیاری از شرایط پزشکی درد علامت مهمی است و به میزان قابل توجهی با کیفیت زندگی یک فرد و عملکرد کلی او در ارتباط است. حمایت اجتماعی، پیشنهاد هیپنوتیزم تداخل، هیجان در ورزش یا جنگ، حواس‌پرتی همه نقش قابل توجهی در زیر و بم کردن شدت درد یا ناخوشنودی آن دارند. درد را هرگز نباید نادیده گرفت، به خصوصبرخی موارد که این درد ناشی از مشکل جدی سلامتی است.
در ادامه چند مورد را به شما معرفی می کنیم که در صورت مشاهده سریعا به پزشک مراجعه کنید.
سر درد ناگهانی و شدید
سردرد یکی از شایع‌ترین شکایت‌های بیماریها است که در بیشتر موارد عللی خوش‌خیم دارد و نیاز به درمان خاصی جز علامت درمانی ندارد، ولی در بعضی از موارد بسیار شدید و غیرقابل تحمل یا نشانه بیماریهای خطرناک مانند تومور مغزی است. درمان سردرد بستگی به عامل ایجادکننده سردرد دارد، اما در اغلب موارد با مسکن سردرد رفع می‌شود. تجربه درد سر که به طور ناگهانی می آید و شدید است، جدی بگیرید. ممکن است علت سردرد ناگهانی خونریزی در مغز باشد.
درد دندان که شما را از خواب بیدار کند
درد دندان اغلب اگر ریشه ای باشد غیرقابل تحمل است. فشار دادن دندانها به طور مکرر می تواند باعث ملتهب شدن عصب در داخل دندان شود. حتی ممکن است در نهایت ترک خوردگی دندان بوجود آورد.
درد معده
درد قسمت تحتانی معده که با رفتن به دستشویی آرام می شود و اغلب اسهال با خون دیده می شود.این درد در بیشتر موارد جزو علایم کولیت است. درد در ناحیه زیر یا پشت جناغ سینه که با گرسنه شدن وخیم تر می شود گاهی نیز همراه با حالت تهوع است که، اغلب هنگام شب رخ می دهد ورم معده است. درد معده کسل کننده نشانه مشکل آپاندیسیت است. اگر در ناحیه سمت راست شکم خود درد شدید و ناگهانی احساس کردید، به پزشک مراجعه نمایید. درد در قسمت بالای معده یا مری سوزش سردل با راه یافتن اسید گوارشی به داخل جداره حساس مری ایجاد می شود.احساس ناراحتی و درد در زیر دنده ها، بروز درد ناگهانی و شدید به ویژه پس از خوردن غذاهای چرب احتمال سنگ در کیسه صفرا وجود دارد.درد شدید در پهلو، سمت راست یا چپ بدن احتمالاً مشکل کلیه دارید.
درد وسط پشت همراه با تب
نشانه عفونت کلیه است. تصور نکنید که درجه حرارت، تهوع و درد پشت فقط یک اشکال معده است. این وضعیت باکتری است که با نفوذ دستگاه ادراری گسترش به کلیه ها، ساخت عفونت شدید شده است. علائم عفونت ادراری مثل درد در هنگام ادرار کردن است که شما به احتمال زیاد باید آنتی بیوتیک مصرف کنید.
درد در قسمتی از پا
این نوع درد ناگهانی ممکن است نشانه ترومبوز ورید عمقی (DVT) باشد. یک لخته خون در وریدهای عمقی داشته باشد. DVT بیشتر احتمال دارد در صورت استفاده از قرصهای ضد بارداری بوجود بیاید. لخته می تواند با حرکت به سوی ریه ها و متوقف کردن جریان خون بیماری جدی منجر شود.
درد قاعدگی که با دارو بهبود نمیابد
می تواند نشانه اندومتریوز باشد. اندومتریوز مانع باروری است (۴۰٪ تا ۶۰٪ از زنان که دوره بسیار دردناک قاعدگی دارند). آندومتریوز به معنی وجود غدد آندومتریال و استرومای رحم در بیرون از آندومتر و عضله رحم است. لگن شایعترین محل آندومتریوز است. در این بیماری بافت اندومتر (مخاط رحم) پرکار در بیرون از محل اصلی (رحم) پایه ریزی می‌شود. این بافت در تمام بافت‌های بدن به جز طحال می‌شود به‌وجود آید، ولی رایج‌ترین محل پدیدآمدن آن و در ۵۰درصد موارد، لگن است که در این قسمت، تخمدان‌ها (در نزدیک ۴۰ درصد موارد) بیش از دیگر اندام‌ها گرفتار اندومتریوز می‌شوند. بنابراین همزمان با ماهانگی خانم‌ها این نقاط خونریزی می‌کنند که در نتیجه دشواری‌های فراوانی برای فرد به‌وجود می‌آید. رایج‌ترین آنها درد موقع ماهانه یا نازایی و دردهای مزمن لگنی است.
درد غیر قابل تحمل در شانه
این درد می تواند نشانه حمله قلبی باشد. حدود ۳۰ درصد از افرادی که دچار حملات قلبی می شوند از فشار قفسه سینه شکایت دارند. درد بین شانه در زنان شایع است، به همراه درد فک، تنگی نفس و حالت تهوع است. در صورت بروز این علائم سریع به پزشک مراجعه کنید.
منبع:ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.