سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:00 - یکشنبه 05 بهمن 1393

رئیس انجمن صنایع فرش دستباف اصفهان:

موفقیت در صنعت فرش در گرو توجه به صادرات است

رئیس انجمن صنایع فرش دستباف اصفهان گفت: اگر بخواهیم در زمینه فرش دستباف به سودآوری لازم دست یابیم نیاز است در حوزه صادرات این محصول تلاش بیشتری انجام شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ باقر صیرفیان با اشاره به وضعیت صنعت فرش در استان اظهار کرد: قول‌هایی برای کمک به بافندگان و کارگاه‌های فرش در سطح استان اصفهان داده شده بود اما متاسفانه این قول‌ها عمل نشد.

وی ادامه داد: برای نمونه قرار بود تسهیلاتی از طرف مرکز ملی فرش ایران در اختیار تولیدکنندگان فرش دستباف استان قرار گیرد اما این وعده به طور کامل محقق نشده است.

رئیس انجمن صنایع فرش دستباف اصفهان اضافه کرد: این در حالی است که بسیاری از افرادی که برای دریافت وام معرفی شدند، با تکیه بر این وام، کارگاه‌هایی راه‌اندازی کرده و در حال حاضر در پرداخت بدهی‌های خود با مشکل روبرو هستند.

وی با بیان این‌که بازار فرش دستباف در رکود به سر می‌برد، تاکید کرد: اگر بخواهیم در زمینه فرش دستباف به سودآوری لازم دست یابیم باید در حوزه صادرات این محصول تلاش بیشتری انجام شود.

صیرفیان گفت:‌ در صورت کاهش تحریم‌ها، بسیاری از مشکلات صنعت فرش دستباف برطرف شده و به پویایی و شکوفایی این صنعت کمک زیادی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه صنعت فرش نیازمند حمایت بیشتر مسئولان مربوطه است، اظهار کرد:‌ تولیدکنندگان نیازمند ارائه تسهیلات و سرمایه در گردش لازم برای واحدهای تولیدی هستند و آنها باید بتوانند با قدرت به کار خود ادامه دهند.

رئیس انجمن صنایع فرش دستباف اصفهان یادآور شد: فرش تولیدی اصفهان از کیفیت بالایی برخوردار است و در صورت توجه مسئولان می‌تواند بازارهای صادراتی را در دست گیرد.

انتهای پیام

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.