سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:00 - یکشنبه 05 بهمن 1393

معاون اداره‌کل مالیاتی اصفهان:

منابع جدید مالیاتی در اصفهان شناسایی شود

معاون ارزش افزوده اداره‌کل مالیاتی اصفهان گفت: شناسایی منابع جدید مالیاتی و درآمدهای کتمان‌شده فعالان اقتصادی مد نظر ما بوده که روی آن کار شود تا فشاری به مردم در بحث مالیات نیاید.

به گزارش اصفهان شرق؛ حسین تاجمیر ریاحی در جلسه علنی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه با توجه به جنگ نفتی راه‌اندازی شده راهی جز رفتن به سمت درآمد مالیاتی و پایدار نداریم، اظهار داشت: اگر به فرمایشات رهبری از قبل توجه کرده بودیم، امروز از نظر اقتصادی وضعیت بهتری داشتیم.

وی با اعتقاد بر اینکه امروز باید بحث مالیات تبدیل به حقوق شهروندی شود، گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده از سال 87 تا کنون مراحل زیادی را طی کرده و لایحه جدید آن، ما را به تحقق اهدافمان نزدیک می‌کند.

معاون ارزش افزوده اداره‌کل مالیاتی استان اصفهان با تاکید بر اینکه بنای افزایش مالیات مردم را نداریم، تصریح کرد: شناسایی منابع جدید مالیاتی و درآمدهای کتمان‌شده فعالان اقتصادی مد نظر ما بوده که روی آن کار شود تا فشاری به مردم در بحث مالیات نیاید.

وی با اظهار تاسف از اینکه شرکت‌های صوری تبدیل به معضل جدی سازمان مالیاتی شده‌اند، خاطرنشان کرد: رسیدگی به امور مالیاتی در سازمان ما توام به ریسک بوده و قانون و دستورالعمل هم بر این مبنا است اما بین رقم ابرازی و واقعیت امر اختلاف زیادی بوده و با این سازوکار و امکانات، توان رسیدگی به تمام اظهارات وجود ندارد.

تاجمیر ریاحی افزود: بیش از یک کامیون سند از تهران به اینجا آورده و 15 نفر از نیروها شبانه‌روز تلاش کردند تا اثبات شد که در اظهارات مالیاتی انحراف زیادی وجود دارد و ما در طرف مقابل خود کارشناسان خبره و اساتید دانشگاهی وارد به امور حسابرسی را داریم که به انواع راهکارهای فرار مالیاتی اشراف کامل دارند.

وی بیان کرد: خود اظهاری بسیار خوب بوده اما در حالی که صنفی در اصفهان 12 هزار تومان به ما اظهار مالیات کرده بنابراین ما نمی‌توانیم تنها به اظهارات مالیاتی اکتفا کرده و خود ما باید به قضیه ورود پیدا کنیم.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.