سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:00 - یکشنبه 05 بهمن 1393

عضو شورای شهر اصفهان:

طرح جامع بازیافت پسماند عمرانی در اصفهان تهیه شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری اصفهان باید طرح جامعی درباره بازیافت پسماندهای عمرانی تهیه کرده و در این زمینه اقداماتی را تا سال آینده انجام دهد.

به گزارش اصفهان شرق؛ غلامحسین صادقیان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه یکی از انتظارات بحق مردم در مدیریت شهرداری, نظافت، جمع‌آوری و سامان‌دهی پسماند است، اظهار داشت: روزانه 6 هزار تن پسماند در شهر اصفهان تولید می‌شود که هزار تن از آن مربوط به پسماند شهری بوده که 150 تن از آن در مبدا تفکیک شده و 850 تن از آن با انتقال به کارخانه مورد پردازش قرار می‌گیرد.

وی افزود: در پردازش کارخانه‌ای پسماندها، قسمت آلی آن به کمپوست تبدیل شده و مابقی دفن می‌شود و در برنامه‌های آتی شهرداری با استقرار صنایع هاضم و ریجکت‌سوز به سمت تکمیل‌شدن زنجیره سامان‌دهی پسماند جامد شهری می‌رویم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: از 5 هزار تن پسماند ساختمانی و عمرانی شهر اصفهان، 4 هزار تن از آن توسط بخش خصوصی و پیمانکاران و هزار تن توسط سازمان موتوری شهرداری جمع‌آوری می‌شود که اقدام خاصی روی آن انجام نشده و صرفا مقدمات دفن آنها فراهم می‌شود.

وی با اعتقاد بر اینکه دفن بی‌رویه پسماندهای ساختمانی, خطرات آن را افزایش می‌دهد، بیان کرد: عدم صرفه اقتصادی برای بازیافت نخاله‌های ساختمانی مطرح بوده که اگر منافع غیر مستقیم زیست محیطی آن را در نظر بگیریم بدون شک این قضیه توجیه اقتصادی دارد و از طرف دیگر با بکارگیری روش‌های علمی برای بازیافت پسماند عمرانی توجیه اقتصادی هم برای این کار پیدا خواهد شد.

صادقیان تصریح کرد: از شهرداری می‌خواهیم که طرح جامعی درباره بازیافت پسماندهای عمرانی تهیه و در این مورد اقداماتی را تا سال آینده انجام دهد.

انتهای پیام

 منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.