سرویس: اقتصادی » اقتصاد مقاومتی 10:56 - شنبه 04 بهمن 1393

معاونت برنامه ریزی سازمان صنعت و معدن و تجارت:

سیاست مسئولان، تمرکز زدایی صنعت از شعاع 50 کیلومتری اصفهان است

معاونت برنامه ریزی سازمان صنعت و معدن و تجارت گفت: سیاست سازمان براین است تا صنعت را در مناطق محروم صنعتی پوشش و از محدود شدن آن در شعاع اطراف شهر ها بکاهد.

به گزارش اصفهان شرق: دکتربگی با توجه به قرار گرفتن نواحی صنعتی در اطراف بخش های محروم شرق اصفهان اظهار داشت: بخش جرقویه ی سفلی دارای ناحیه ی صنعتی مصوب به مساحت 95 هکتار و مساحت قابل واگزاری 74 هکتار است که با همکاری صنایع و مسئولان بخش 27 واحد صنعتی درا ین منطقه مستقر شدند.
معاونت برنامه ریزی سازمان صنعت و معدن و تجارت با اشاره به افزایش 80 درصدی جواز صادره به سرمایه گذاران افزود: سیاست گذاری مسئولان از تمرکز زدایی صنعتی از شعاع 50 کیلومتری اصفهان قرار گرفته است و سیاست سازمان بر پوشش صنعت در مناطق محروم اعم از شرق اصفهان استکه در بخش جرقویه ی سفلی شاهد این مطلب هستیم.
وی از 45 معدن فعال در بخش جرقویه ی سفلی خبر داد و اذعان کرد: 45 معدن فعال شامل معادن مرمریت، آهنگ، خاک صنعتی و معادن فلزی دراین منطقه وجود دارد و درخواست ما بر این است تا بتوان اولین شهرک تخصصی خصوصی فراوری مواد معدنی و کانی را خارج از حریم شهر نصر آباد در سفر آتی دولت به اصفهان، به تصویب رسانیم.
بگی با اشاره به پتانسیل معدنی منطقه جرقویه ی سفلی افزود: فعال کردن صنعت در این منطقه با حضور بخش خصوصی می تواند بخش عظیمی از محصولات تولیدی که به صورت خام از منطقه خارج می شود را به صورت فراوری شده و زنجیره ارزش افزوده در بخش مستقر کرد.
وی در پایان از بیشترین میزان بازیافت در بخش جرقویه ی سفلی خبر داد و تصریح کرد: بیشترین مواد بازیافتی و ضایعات پلیمری استان در انبار های منطقه ی جرقویه ی سفلی انباشته می شود میشود که مجددا به صورت خام به واحد های برون استان می رود و در این خصوص سعی بر این است تا بتوان این مواد را به محصولات نهایی تبدیل کرد و اشتغال زایی منطقه را در این حیطه به انجام رساند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.