سرویس: تولیدی » مصاحبه تفصیلی 01:27 - شنبه 04 بهمن 1393

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر هرند:

اقتصاد مقاومتی با اجرای ساختمان سبز/ ظرفیت بالای شرق اصفهان در جذب انرژی خورشیدی

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر هرند گفت: مردم و مسئولان با اجرای ساختمان های جدید براساس مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان، صرفه جویی را در راس زندگی قرار دهند.

مهندس سید ابوالفضل حسینی هرندی عضو و رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر هرند و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان بخش جلگه در گفتگوبا اصفهان شرق با اشاره به ضرورت مقاوم سازی ساختمان گفت: در حال حاضر درحوزه مهندسی سازی ساختمانها در ایران و بالطبع در منطقه شرق اصفهان اقداماتی صورت گرفته که یکی از مهمترین آنها مقاوم سازی ساختمان است که به فضل خدا و حضور مهندسین در شرق اصفهان پیاده گردیده و امیدواریم که دیگر شاهد حوادثی مانند زلزله بم نباشیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان بخش جلگه درادامه با اشاره به این نکته که یکی از گران قیمت ترین کالاهایی که خانواده ها در طی زمان زندگی خود هزینه ی آن را متحمل می شوند، ساخت و یا خرید منزل مسکونی می باشد بیان داشت: بایستی این کالای گران قیمت تمامی استانداردهای لازم را داشته باشد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر یکی از استاندارد هایی که در ساختمان سازی به آن توجه کمی می شود، مدیریت مصرف انرژی می باشد و در حال حاضر بیش از 40 درصد از انرژی کشور در ساختمان‌ها صرف می‌شود و هم اکنون مصرف سرانه ی انرژی ساختمان های مسکونی در ایران بالغ بر 6 برابر متوسط جهانی آن می باشد، ضمن اینکه هزینه ی تولید برق وگاز بسیار بالا می باشد و ما نباید این سرمایه های ملی را اسراف کنیم.

Vater-Mark888
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان بخش جلگه در ادامه با تاکید بر نام امسال که اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی می باشد و همچنین سیاست اقتصاد مقاومتی و خود اتکایی مردم در اقتصاد، از مردم و مسئولان خواستار اجرای ساختمان های جدید براساس مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان با موضوع صرفه جویی درمصرف انرژی شد.
وی در قسمت دیگر از سخنان خود به اجرای شیشه های دوجداره بعنوان یکی از مصادیق مهندسی سازی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یکی از مصادیق مهندسی سازی در حوزه مدیریت مصرف انرژی که در حال انجام است استفاده و اجرای شیشه های دو جداره می باشند و سایر موارد که در این مهم موثر است و بایستی انجام شود مغفول مانده است و اجرا نمی گردد.
مهندس حسینی هرندی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان متولی نظارت بر اجرای ساختمان ها می باشد، خاطر نشان کرد: این سازمان موضوعی با عنوان ساختمان سبز را بعنوان یک شاخص و الگو در دست اقدام دارد که در این الگو تمامی مصارف انرژی به حداقل ممکن و با بهره وری حداکثری خواهد رسید.
وی با اشاره به اقتصادی بودن مهندسی سازی ساختمان در حوزه مدیریت مصرف انرژی تصريح كرد: هر خانواده با محاسبه ی هزینه های مربوط به اتلاف انرژی ساختمان خود در آینده و همچنین افزایش قیمت و ارزش انرژی، به قطع یقین به این نکته خواهد رسید که مهندسی سازی در حوزه مدیریت مصرف انرژی کاملاً اقتصادی و مورد نیاز خواهد بود.
حسینی هرندی بیان داشت: اجرای سلول های خورشيدي تولید برق نيز به عنوان يك راهبرد در حوزه مدیریت مصرف انرژی در دستور كار وزرات نیرو و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان قرار دارد و یارانه هایی هم دولت در این خصوص اختصاص داده که مردم می توانند از آنها استفاده کنند.
در ادامه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان بخش جلگه با تاكيد بر اينكه استفاده از انرژي هاي تجديدپذير تا حد زيادي بستگي به منابع طبيعي و اقليم هر منطقه دارد اذعان داشت: شرایط اقلیمی مطلوب شرق اصفهان به دليل تعداد زياد روزهاي آفتابي ظرفيت بسيار زيادي براي استفاده از انرژي خورشيدي دارد و مردم با مراجعه به اداره برق می توانند با یارانه 50 درصدی بلاعوض این تکنولوژی را در ساختمان های مسکونی خود داشته باشند.
مهندس سید ابوالفضل حسینی هرندی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان بخش جلگه در پایان به راهکارهای دیگر مدیریت مصرف انرژی اشاره کرد و گفت: می توان با استفاده از آبگرمکن خورشیدی، اجرای دیوارهای دوجداره، استفاده از ترموستات اتاقي ديجيتال فن كوئل، داراي دو مد سرمايش و گرمايش مناسب براي تنظیم اتوماتیک دمای منازل، مراكز اداري و تجاري و استفاده از تکنولوژی های جدید درمصرف برق وگاز و موارد ذکر شده در مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان به مدیریت صحیح مصرف انرژی دست یافت و ساختمانهای سبزی را در کشورمان در راستای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

 

همچنین بخوانید:

6 نظر در مورد “اقتصاد مقاومتی با اجرای ساختمان سبز/ ظرفیت بالای شرق اصفهان در جذب انرژی خورشیدی”

  1. محمد گفت:

    بایستی در تمامی ساختمانهای دولتی به عنوان الگو از ابگرمکن خورشیدی و سلول خورشیدی تولیدبرق استفاده گردد تا برای عموم فرهنگ شود

  2. من با بحث نوزدهم مقررات ملی سااختمان کاملا موافقم

  3. من با بحث نوزدهم مقررات ملی سااختمان کاملا موافقم الخصوص پنجرهای دو جداره و انرژی خورسیدی

  4. مطالب خوب بود. نیاز به پیگیری بیشتر دارد

  5. مسوول گفت:

    انشاالله به همت همه همه مسوولین بایستی این موضوع دنبال گردد و از طریق دفتر فنی استانداری هم بطور. جدی پیگیری و اجرا گردد

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.