اصفهان شرق

قدم زدن با توهین کنندگان به پیامبر اسلام، معنا ندارد

کدخبر: 50978
1393/11/03 در ساعت 18:20

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از اژیه: حجت الاسلام شاهميري در خطبه هاي نماز جمعه با اشاره به توهين گستاخانه نشريه فرانسوي شارلی ابدو به پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) عنوان داشت: اين نشريه با انتشار كاريكاتور موهن نسبت به پيامبر اسلام توهين كرد و سكوت دولتهاي اروپايي و حمايت از اين نشريه به بهانه آزادي بيان بدتر و سخت تر از اين توهين بود.
امام جمعه شهر اژیه با بیان اینکه توهين به شخصيت نبي اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) اهانت به خداست، اظهار داشت: در كتاب تورات و انجيل به آمدن پيغمبر خدا و رسول موعود وعده شده است. اين نشريات با توهين به پيامبر به كتاب هاي خودشان به حضرت موسي و عيسي (عليهم السلام) اهانت كرده اند. كساني كه مدعي دفاع از حقوق بشر هستند با اين توهين به يك ميليارد و نيم مسلمان ظلم كرده اند.

01
وی افزود: توهين به مقدسات يك دين و رهبر ديني و پيامبر يك مذهب خلاف عقل است و هيچ انسان عاقلي مرتكب اين گناه نمي شود. در زمان حيات نبي اكرم (ص) عده اي به ايشان اهانت و تكذيب مي كردند و اذيت و آزار مي رساندند و امروز هتاكان نسبت به پيامبر ادامه دهنده راه كافران و مشركان و ابي لهب هستند.
شاهمیری علت اهانت به پيامبر و اسلام هراسي را ضعف مستكبران و هراس اين دولتها از قدرت اسلام بيان نمود و گفت: امروز زمان آن فرا رسيده كه حاكمان اسلامي و مسلمانان با اتحاد و وحدت كلمه بر عليه غرب، آمريكا و اسرائيل بپاخيزند.
وی با سفارش دولتمردان جمهوري اسلامي به واكنش شديد نسبت به هتاكان ساحت پيامبر اكرم (ص) گفت: ما از وزارت خارجه جمهوري اسلامي ايران گله منديم آن هم در زماني كه به رسول اكرم (ص) اهانت شده است سفر به فرانسه و قدم زدن با دشمنان اسلام و لبخند زدن به آنها معنا ندارد. وزارت خارجه مسائل مادي و روابط با اين كشورها را هدف اين سفر عنوان مي كنند و این عمل در حالی است که کشورهای مورد نظر به بالاترين سرمايه معنوي ما يعني وجود مكرم نبي اسلام اهانت كرده اند.

02
نماينده ولي فقيه در شهر اژيه با اشاره به صدور حكم مرتد بودن سلمان رشدي و دستور قتل وي توسط امام خميني (ره) گفت: آن زمان برخي افراد به امام گفته بودند شما تند برخورد كرده ايد و بخاطر مسائل سياسي و مادي بهبود وضعيت مملكت بهتر بود اين فتوا را صادر نمي كرديد. امام (ره) در جواب گفته بودند اگر من اين حكم را صادر نمي كردم وضعيت ما بهتر نمي شد و اگر زماني دشمن بفهمد ما از آنها مي ترسيم آنها لحظه اي بر ما رحم نمي كنند، امروز همان جريانات و اتفاقات در حال تكرار شدن هست. امروز هدف مذاكره دولتهاي غربي با ايران شناسايي نقاط ضعف دولت است. دستگاه ديپلماسي ايران نبايد به گونه عمل كند كه ايران ضعيف نشان داده شود و بايد از موضع قدرت مذاكره كنند. آمريكا، اسرائيل و تروريستهاي تكفيريي متجاوز، قدرت طلب و خونريز مانند سگي هستند كه اگر احساس كرد شخصي از او ترسيده به وي حمله ميكند.

03
ايشان با اشاره به پيام ولي امر مسلمين امام خامنه اي (مدظله العالي) به جوانان اروپا و آمريكاي شمالي گفت: رهبر انقلاب در اين پيام شنيدني و زيبا فرموده اند ” فريب زمامداران خود را نخوريد و اگر مي خواهيد اسلام را بشناسيد اسلام را با قرآن و فرمايشات نبي اكرم (ص) بشناسيد و دين اسلام را بيازماييد و در مورد اسلام تحقيق كنيد.
شاهميري با اشاره به شهادت سردار “محمدعلی الله دادی”  در سوريه بدست صهيونيست جنايتكار گفت: رژيم منحوس اسرائيل بداند بزودي با وعده سيد حسن نصرالله پاسخ سخت اين عمليات تروريستي را دريافت خواهند كرد .
پس از نماز جمعه نمازگزاران با راهپيمايي از ميعادگاه نماز جمعه تا گلزار شهدا با سر دادن شعار خشم و انزجار خود را نسبت به اهانت نشريه شارلي ابدو به ساحت پيامبر اعظم (صلي الله عليه و آله ) نشان دادند .