اصفهان شرق

دفتر خاتمی چه چیز را تکذیب کرد؟

کدخبر: 5095
1392/08/17 در ساعت 17:30

1383213049-khatami9
به گزارش اصفهان شرق به نقل از دانا، چندی پیش یکی از سایت‌ها در خبری اعلام کرد که با پیگیری‌های یک عضو شورای اسلامی شهر تهران، قرار بود طی مراسمی در روز عید غدیر مجسمه محمد خاتمی در باغ‌موزه قصر تهران نصب شود که با مخالفت‌های گسترده، این مراسم لغو شد.

پس از لغو این مراسم، برنامه‌ریزان با انتقال مجسمه خاتمی به دفتر کارش درصدد برآمدند طی مراسمی از آن رونمایی کنند که ظاهراً با روی خوش خاتمی مواجه نشده‌اند. وی به آنان گفته اگر این کارها رسانه‌ای شود چه پاسخی برای افکار عمومی خواهیم داشت؟

در پی انتشار این خبر سایت محمد خاتمی اقدام به انتشار تکذیبیه‌ای در همین رابطه کرد.

در این تکذیبیه آمده است: برنامه دیدار اصحاب فرهنگ و هنر با سید محمد خاتمی سابقه ده ساله دارد؛ این برنامه در زمان وزارت احمد مسجدجامعی و به منظور تبریک عید غدیر به سید محمد خاتمی، رئیس جمهور وقت شکل گرفت و از ده سال پیش تا کنون بدون وقفه برگزار شده است. این مراسم معمولاً همراه قرائت قرآن، شعرخوانی و اجرای چند برنامه هنری است اما مهم ترین بخش آن رونمایی از یکی از نسخه های کهن قرآن کریم است. چنانچه امسال نیز از یک قرآن نفیس و منحصر به فرد رونمایی شد.

مراسم امسال نیز طبق روال هر سال در دفتر سید محمد خاتمی برگزار شد و هیچ برنامه ای برای بزرگداشت و یا رونمایی از تندیس ومجسمه سید محمد خاتمی وجود نداشت و اصولاً این نوع روش های تبلیغی جزو منش فرهنگی رئیس جمهور اسبق کشورمان نیست.

همانطور که از متن تکذیبیه و خبر فوق بر می‌آید تکذیبیه هیچ ربطی به اصل خبر ندارد.در خبر عنوان شده که قرار بود از مجسمه خاتمی رونمایی شود و که خاتمی از این موضوع استقبال نکرده در حالی که تکذیبیه فوق به این موضوع اشاره نکرده است.