سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:00 - شنبه 04 بهمن 1393

کلاس‌هایی که از درز سقف‌شان آسمان پیداست

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: 24 هزار بخاری نفتی و گازی در سطح مدارس استان سیستم گرمایشی مدارس را تشکیل می‌دهند.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمدحسن قائدی‌ها، در همایش سراسری شوراهای آموزش و پرورش اظهار کرد: قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش مربوط به 26 دی ماه سال 1372 است و در حال حاضر 24 شورای آموزش و پرورش در استان وجود دارد و 490 نفر عضو این شوراها در استان فعال است.

وی افزود: در سال گذشته 283 جلسه شورای آموزش و پرورش در استان برگزار شده است و 1289 مصوبه جلسات شورا اجرایی شده‌اند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان به درصد اعتبارات دولتی آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: در سال 1392 اعتبارات آموزش و پرورش از اعتبارات دولت 9.2 دهم درصد بوده است اما در آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید اعتبارات آموزش و پرورش از اعتبارات دولتی 26 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت.

اختصاص 98 درصد اعتبارات به حقوق پرسنلی

وی با بیان این‌که تمام اعتباراتی که در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد درصد بیشتر آن صرف پرداخت حقوق پرسنلی هزینه می‌شود، اضافه کرد: در سال گذشته 98.2 درصد از اعتبارات آموزش و پرورش برای پرداخت حقوق پرسنلی اختصاص یافته است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان این‌که موضوع فضاهای آموزشی ابتدایی‌ترین نیاز آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: یک هزار و 237 واحد آموزشی در استان در حال بهره برداری است و 7هزار و 90 کلاس درس در استان وجود دارد.

قائدی‌ها با اشاره به این‌که 26 درصد کلاس‌های درس در استان تخریبی هستند، تصریح کرد: حتی کلاس‌های درسی داریم که از درزهای سقف کلارس، آسمان پیداست.

وی ادامه داد: 496 میلیارد تومان برای بازسازی کلاس‌های درس تخریبی مورد نیاز است و علاوه بر این 38 درصد کلاس‌های درس استان نیازمند مقاوم سازی هستند که طبق برآوردها حدود 160 میلیارد تومان برای مقام سازی این کلاس‌ها نیاز است.

24 هزار بخاری نفتی و گازی در سطح مدارس استان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به این‌که اداره کل نوسازی استان اصفهان در سال 40 میلیارد تومان برای نوسازی مدارس اختصاص می‌دهد، افزود: خیرین نیز در هر سال 60 میلیارد تومان کمک می‌کنند تا مدارس جدید احداث شوند و یا این‌که مدارس نوسازی و مقاوم شوند.

قائدی‌ها با بیان این‌که 150 پروژه مردمی به دلیل نرسیدن اعتبارات دولتی رها شده است، خاطرنشان کرد: 36 میلیارد تومان برای اتمام این پروژه‌ها مورد نیاز است و در حال حاضر 35 سالن ورزشی دختران در استان به صورت نیمه‌ساز رها شده است.

وی ادامه داد: یک هزار مدرسه بالای سه کلاس دخترانه و بالای پنج کلاس پسرانه در استان کتابخانه ندارند و حدود 22 میلیارد تومان برای تجهیز این مدارس به کتابخانه، نیاز است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به این‌که 24 هزار بخاری نفتی و گازی در سطح مدارس استان سیستم گرمایشی مدارس را انجام می دهند، تصریح کرد: تا پایان اسفندماه سال جاری 50 درصد از مدارس استان به سیستم گرمایشی مرکزی مجهز می‌شوند و در سال آینده نیز 95 درصد از مدارس را به این سیستم مجهز می‌کنیم.

 

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.