سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:00 - شنبه 04 بهمن 1393

خاکساری مطرح کرد:

انتقاد از فقدان بانک جامع اطلاعات قرآنی/کم‌کاری در فعالیت های پژوهشی

مدیر موسسه مهدهای قرآنی اصفهان با انتقاد از فقدان بانک جامع اطلاعاتی قرآنی در استان گفت: در جامعه امروزی استفاده از فضاهای مجازی و هنر در انتقال مفاهیم قرآنی از ضروریات است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حسین خاکساری در دومین جلسه از سلسله نشست های نبض فرهنگ شهر با موضوع فعالیتهای قرآنی، اظهار داشت: با وجود تعیین بودجه توسط نهادهای مربوطه همچون مجلس برای جامعه قرآنی اما موسسان و فعالان قرآنی این بودجه پیش بینی شده در قانون را حس نمی کنند.

وی با اشاره به دغدغه های مختلف در زمینه فعالیت های موسسات قرآنی در اصفهان، افزود: عدم نظارت کامل بر فعالیت این موسسات ، مدیریت واحد تولیت فعالیت های قرآنی در کشور، فقدان بانک جامع اطلاعاتی  قرآنی در کشور، مشکلاتی همچون اطلاع رسانی مناسب فعالیت های قرآنی موسسات، مشکل اجاره مکان، استاندارد نبودن و جابه جایی، سلیقه ای برخورد کردن مسئولان برای معافیت های مالیاتی و هزینه های آب و برق فعالان قرآنی، قطع بیمه فعالان قرآنی از جمله مهم ترین این دغدغه هاست.

نمایندگان فرهنگی استان در مجلس ظرفیت های قرآنی استان را احصاء کنند

مدیر موسسه مهدهای قرآنی اصفهان با اشاره به عدم استفاده آموزش و پرورش و بهزیستی در ارتباط با قرآنی کردن فضاها و آموزش و استفاده از ظرفیت های موسسات قرآنی، از نمایندگان مجلس خواست تا ظرفیت های قرآنی استان را احصاء و در  تدوین بودجه به این امر توجه کنند.

وی اضافه کرد: جذب برادران به فعالیت های قرآنی، استفاده از فضاهای مجازی و هنر در انتقال مفاهیم، بها دادن به ایده های جدید و فعالیت قوی تر در حوزه جذب کودک و نوجوان برای قرآن برای نهادینه کردن فعالیت های قرآنی در جامعه ضروری است.

کم‌کاری در زمینه فعالیت های پژوهشی قرآنی

در ادامه این جلسه نیز رضا سعادت نیا معاون آموزش و عضو هیئت علمی دانشکده علوم قرآنی اصفهان اظهار داشت: اصفهان یکی از پرشعبه ترین استان های کشور در زمینه فعالیت موسسات قرآنی است.

وی افزود: این امر مبارکی است اما این سئوال را در اذهان ایجاد می کند که با وجود تعدد مراکز قرآنی چرا جامعه ما در مسایل دینی، اخلاقی و فرهنگی ضعیف است.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم قرآنی اصفهان تاکید کرد: در تمام دنیا موفقیت در زمینه فعالیت های مختلف بر دوش امور پژوهشی است و در زمینه فعالیت های قرآنی در این زمینه ضعف داریم.

وی ادامه داد: دانشجویان خوش فکر و اساتید متبحری داریم که باید این موارد را با آنها به اشتراک بگذاریم و نتایج پژوهش ها را برای برنامه ریزی های صحیح در زمینه فعالیت های قرآنی دریافت کنیم.

منبع:مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.