سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:30 - جمعه 03 بهمن 1393

مدیرعامل شرکت بهینه سازی سوخت مطرح کرد:

افزایش قیمت، مصرف انرژی را کاهش نداد

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با بیان اینکه مدل اجرای هدفمندی یارانه ها، اصلاح مصرف را 4 سال به تاخیر انداخت، گفت: دولت گذشته در اجرای هدفمندی یارانه ها معتقد بود با افزایش قیمت می توان مقدار مصرف بخشهای خانگی و صنایع را کاهش داد، اما این اتفاق رخ نداد.

به گزارش اصفهان شرق؛ نصرت الله سیفی مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: دولت گذشته در اجرای هدفمندی یارانه ها معتقد بود با افزایش قیمت می توان مقدار مصرف بخشهای خانگی و صنایع را کاهش داد، اما این اتفاق رخ نداد و به دلیل شرایط جامعه شدت مصرف انرژی کاهش نیافت.

وی تصریح کرد: قانون هدفمندی یارانه ها و مدل اجرای آن حداقل چهار سال برنامه های مختلف صرفه جویی و اصلاح مصرف را به تعویق انداخت.

سیفی، ضمن تشریح شرایط ایران در ذخایر سوختهای فسیلی و میزان مصرف، گفت: میزان مصرف گاز ما با شدت بسیار زیادی در حال افزایش است و اگر با همین شدت مصرف انرژی پیش رویم پس از سال ١٤٠٠ هجری شمسی به نقطه سر به سری تولید و مصرف می رسیم که این اتفاق یک بحران برای کشور است.

وی افزود: با این اتفاق نه تنها مجبور به خروج از بازارهای انرژی می شویم بلکه در تامین نیازهای داخلی نیز دچار مشکل می شویم.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با بیان این که طبق برنامه باید در پایان برنامه پنجم توسعه به ٣٠ درصد شدت انرژی می رسیدم، افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته پس از این مرحله قرار است در برنامه ششم به نصف این میزان شدت انرژی برسیم اما با شرایط کنونی امیدواری اندکی وجود دارد.

منبع:دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.