سرویس: غیر تولیدی » نقلی 20:00 - جمعه 03 بهمن 1393

امام جمعه اصفهان:

جوان‌گرائی و بصیرت‌افزائی در دستور کار مجموعه‌های فرهنگی قرار گیرد

امام جمعه اصفهان گفت: جوان‌گرائی و بصیرت‌افزائی باید در دستور کار مجموعه‌های فرهنگی قرار گیرد و در این راستا باید فعالیت‌های مناسبی صورت گیرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار  اعضای مجموعه فرهنگی عاشورائیان، جوان گرایی را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این گروه برشمرد و اظهار داشت: در زمان پیری فرصت برای تغییر کردن کم است اما براساس روایات ذهن جوان مانند مزرعه‌ایست که هر چه در آن کاشته شود، محصول می‌دهد بنابراین همین روشی را که در جذب نوجوانان و جوانان داشته‌اید، ادامه دهید.

وی عاشورائیان را از فعالیت صرف در دهه محرم منع کرد و گفت: حیف است این ظرفیت ایجاد شده تنها در ماه محرم استفاده شود و بالا بردن بصیرت و معرفت اعضا باید در اولویت برنامه‌های این مجموعه باشد، چرا که شور عاشورایی بدون معرفت ثمر ندارد.

امام جمعه اصفهان شیعیان عراق را مصداق شور بدون معرفت دانست و اظهار داشت: مردم ایران در زمان اربعین، گوشه‌ای از ارادت مردم عراق به اهل بیت(ع) و نحوه پذیرایی از زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) را به چشم خود دیدند، اما این شور بدون معرفت و فکر سبب شد که 8 سال در مقابل مرجع تقلید زمان بایستند و فرق بین امام (ره) و صدام را تشخیص ندهند.

وی عزاداری بدون منبر را نهی کرد و گفت: باید در مراسم‌های عزاداری فلسفه قیام امام حسین (ع) تبیین شود و شعور دینی و سیاسی افراد بالا رود.

رئیس شورای سیاستگذاری عاشوراییان اصفهان نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه پرداخت و گفت: برنامه های عاشورائیان در 2 بخش درون سازمانی و عمومی تعریف شده است و برنامه‌های درون سازمانی به منظور تربیت و دانش افزایی کادر اجرایی بوده که در این راستا جلسات هفتگی هیئت بهشت برگزار می‌شود.

ملتجی برنامه‌های دهه محرم را یکی از برنامه‌های عمومی این مجموعه برشمرد و گفت: عاشوراییان در طول سال و در مناسبت‌های مختلف برنامه های عزاداری و جشنی ویژه عموم نیز برگزار می‌کند.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.