سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:30 - جمعه 03 بهمن 1393

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان

بازار طلای اصفهان با رکود فروش مواجه است

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: در حال حاضر بازار طلا اصفهان تاثیر پذیر از بازار تهران است و رکود در بازر طلا همچنان حاکم بوده و مبادلات مانند قبل نیست.

به گزارش اصفهان شرق؛ هوشنگ شیشه‌بران با اشاره به وضعیت قیمت طلا در بازارهای اصفهان و کشور اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت بازار طلا متاثر از انس جهانی و بر اساس عرضه و تقاضا و قیمت دلار در بازار آزاد است.

وی افزود: این عوامل در طلا تاثیر گذار بوده اما اگر با یک دورنمایی در سطح جهان  به آن نگاه بیندازیم، می‌بینیم که این روزها طلا رکورد 5 ماهه را شکست و وارد کانال 1300 دلاری شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان بیان کرد: چند عامل سبب افزایش قیمت جهای طلا شده که برای نمونه تصمیم غیر منتظره بانک سوئیس درباره قطع ارتباط فرانک با ویور و انتشار مطلب جدید صندوق بین‌المللی پول درباره بانک مرکزی اروپا در 22 ژانویه که تدابیری جدید انبساطی اتخاذ کرده، از این موارد به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: این عوامل سبب افزایش افت یورو در برابر ارز می‌شود و به طور طبیعی بر قیمت طلا تاثیر گذار است،. البته مطلب بعدی فرا رسیدن عید چینی و افزایش مبادلات شانگ‌های و انتشار گزارش رشد اقتصادی چین است که به پائین‌ترین سطح خود رسیده و سبب افزایش قیمت طلا شده است.

شیشه‌بران به عامل دیگر افزایش قیمت طلا اشاره کرد وگفت: احتمال خروج کشور یونان از محدوده یورو نیز به صورت طبیعی به افزایش انس جهانی طلا  کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هر گرم  طلای 18 عیار از مرز 106 هزار تومان گذشته و سکه رکورد یک میلیون و 45 هزار تومان را زده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با اشاره به رکود بازار طلا گفت: در حال حاضر بازار طلا اصفهان تاثیر پذیر از بازار تهران است و رکود در بازر طلا همچنان حاکم بوده و مبادلات مانند قبل نیست.

انتهای پیام

 منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.