سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:00 - جمعه 03 بهمن 1393

حضور ۲۰ هزار بانوی حافظ قرآن در اصفهان/انتقاد از کم‌توجهی به بانوان

داور بين‌المللی قرآن کریم با اشاره به حضور ۲۰ هزار بانوی حافظ قرآن در اصفهان گفت: رتبه‌آوری بانوان استان هر سال در مسابقات قرآنی بیشتر میشود اما مسئولان به این افتخارات کمترین توجهی نمیکنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ فرخنده کریم زاده داور بين المللی قرآن و مدرس دانشگاه در دومین جلسه از سلسله نشست های نبض فرهنگ شهر با موضوع فعالیتهای قرآنی که توسط کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای شهر اصفهان برگزار می شود، اظهار داشت: اصفهان از معدود استان های کشور است که استقبال خواهران از فعالیت های قرآنی چندبرابر برادران است اما برنامه ریزی مناسب در راستای بهره مندی این حجم عظیم از بانوان علاقه مندان قرآن وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه با وجود استقبال بهتر بانوان هزینه های اختصاص یافته برای برگزاری برنامه های قرآنی بانوان بسیار کمتر از آقایان است، افزود: حتی در زمینه اهدای جوایز نیز این تفاوت حس می شود به گونه ای که در یکی از مسابقات قرآنی در کمال تعجب نفر اول مسابقات آقایان هدیه حج تمتع را دریافت می کند اما  به خانم یخچال هدیه می شود.

داور بين المللی قرآن و مدرس دانشگاه با تاکید بر اهمیت همکاری موسسات قرآنی در اصفهان اظهار داشت: تعدد موسسه های قرآنی و نیروی متخصص کم از جمله مشکلات مهمی است که با برنامه های مشترک آموزشی میان این موسسات و استفاده بهینه از همین نیروهای اندک می توان ان را برطرف کرد.

وی ادامه داد: لازم است با کاستن از برگزاری مسابقات متعدد و مشابه قرآنی، بیشتر بودجه موسسات مختلف صرف آموزش قرآن شود که در این صورت در نهادینه کردن فرهنگ قرآنی تاثیر بیشتری خواهد داشت.

کریم زاده با تاکید بر اینکه بیش از ۲۰ هزار حافظ قرآنی بانو در اصفهان داریم، گفت: تا به حال حتی تقدیری از این افراد نشده است؛ به عبارتی آمار شرکت و رتبه آوری بانوان استان سال به سال در مسابقات قرآنی بیشتر می شود اما این مطلب جایی درج نمی شود که جای تعجب و گلایه دارد.

منبع:مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.