سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:00 - جمعه 03 بهمن 1393

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

496 میلیارد تومان برای باز‌سازی مدارس اصفهان مورد نیاز است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: 26 درصد از فضا‌های آموزشی موجود در استان اصفهان تخریبی هستند و 496 میلیارد تومان برای باز‌سازی این فضا‌ها نیازمند هستیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمدحسن قائدیها در جمع مسئولان و اعضای شورا‌های آموزش و پرورش استان با اشاره به درصد اعتبارات آموزش و پرورش از اعتبارات دولت اظهار کرد: در سال 1392 اعتبارات آموزش و پرورش از اعتبارات دولت 9.2 دهم درصد بوده است.

وی اضافه کرد: در آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید اعتبارات آموزش و پرورش از اعتبارات دولتی 26 درصد نسبت به سال قبل آن افزایش یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه تمام اعتباراتی که در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد، درصد بالایی از آن برای پرداخت حقوقی پرسنلی هزینه می‌شود، تصریح کرد: در سال گذشته 98.2 دهم درصد از اعتبارات آموزش و پرورش برای پرداخت حقوق پرسنلی اختصاص داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه ما آموزش و پرورش را با 1.6 دهم درصد اعتبارات دولتی اداره می‌کنیم، ادامه داد: در سال تحصیلی 92-93 به ازای هر هشت نفر یک حقوق‌بگیر وجود دارد.

قائدیها با اشاره به اینکه بحث فضا‌های آموزشی به عنوان ابتدایی‌ترین نیاز آموزش و پرورش است، تاکید کرد: در مجموع یک‌هزار و 237 واحد آموزشی در استان در حال بهره‌برداری است و همچنین حدود 7 هزار و 90 کلاس درس در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه 26 درصد کلاس‌های درس در استان اصفهان تخریبی هستند، افزود: فضا‌ها و کلاس‌های درسی در استان وجود دارد که از درز‌های سقف کلاس درس، آسمان پیدا است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه 496 میلیارد تومان برای باز‌سازی کلاس‌های درس تخریبی در استان مورد نیاز است، گفت: همچنین 38 درصد کلاس‌های درس موجود در سطح استان نیاز به مقاوم‌سازی دارند که حدود 160 میلیارد تومان برای این موضوع نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه اداره کل نو‌سازی استان اصفهان در سال حداقل 40 میلیارد تومان برای نو‌سازی مدارس اختصاص می‌دهد، اظهار کرد: همچنین در هر سال خیران حداقل 60 میلیارد تومان کمک می‌کنند تا مدارس جدید احداث شود یا مدارس نو‌سازی و مقاوم‌سازی شوند.

قائدیها با بیان اینکه 24 هزار بخاری نفتی و گازی در سطح مدارس استان بحث گرمایش مدارس را انجام می‌دهند، ادامه داد: تا پایان اسفند ماه سال جاری 50 درصد از مدارس استان به سیستم گرمایشی مرکزی یا پکیج مجهز می‌شوند و در سال آتی نیز حدود 95 درصد از مدارس به این سیستم مجهز می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه حدود یک‌هزار مدرسه بالای سه کلاس دخترانه و بالای پنج کلاس پسرانه در استان دارای کتابخانه نیستند، تصریح کرد: حدود 22 میلیارد تومان برای تجهیز این مدارس به کتابخانه مورد نیاز است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه 150 پروژه مردمی به دلیل نرسیدن اعتبارات دولتی رها شده است، اضافه کرد: 36 میلیارد تومان برای اتمام این پروژه‌ها مورد نیاز است و در حال حاضر 35 سالن ورزشی دخترانه در استان به صوت نیمه‌ساز و نیمه‌تمام رها شده است.

انتهای پیام/

منبع:فارس

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.