اصفهان شرق

امام خمینی(ره) شخصیتی تاریخ‌ساز بود

کدخبر: 50739
1393/11/03 در ساعت 11:00

به گزارش اصفهان شرق؛ فریبرز راهدان در نشست علمی و تبیین اندیشه‌های اخلاقی و عرفانی امام خمینی(ره) که در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: دفتر تبلیغات اسلامی نخستین نهاد فرهنگی برخاسته از انقلاب اسلامی است که در سال 1358 تاسیس و در سال 1369 نیز یکی از شعب اصلی این دفتر در اصفهان و کنار حوزه علمیه احداث شد.

وی تصریح کرد: این دفتر هم کارکرد آموزشی و هم آموزش‌های دانشگاهی در قالب موسسات آموزشی و حوزوی داشته و دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان حدود 4 هزار نفر مبلغ دارای پرونده دارد.

رئیس پژوهشکده مطالعات اسلامی ادامه داد: پژوهشکده مطالعات اسلامی نخستین پژوهشکده حوزوی رسمی دارای مجوز از شورایعالی حوزه‌های علمی کشور است که در خارج از شهر قم در چهار گروه علمی اخلاق، ادیان، فلسفه، کلام و فقه شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه دبیرخانه ادیان توحیدی را با حضور ادیان رسمی کشور داریم، اضافه کرد: رویکرد آینده دفتر تبلیغات اسلامی از کارکرد محوری به سمت مسئله‌محوری پیش رفته و ما در قالب چهار قطب علمی درصدد پیگیری مسائل هستیم.

راهدان گفت: امام خمینی(ره) یک شخصیت تاریخی نیست، بلکه شخصیتی تاریخ‌ساز است که ما می‌توانیم با تبیین تازه‌تری از افکار وی خودمان را پیدا کنیم.

انتهای پیام

منبع:فارس