سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:00 - جمعه 03 بهمن 1393

رئیس پژوهشکده مطالعات اسلامی:

امام خمینی(ره) شخصیتی تاریخ‌ساز بود

رئیس پژوهشکده مطالعات اسلامی گفت: امام خمینی(ره) یک شخصیت تاریخی نیست، بلکه شخصیتی تاریخ‌ساز است که ما می‌توانیم با تبیین تازه‌تری از افکار وی خودمان را پیدا کنیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ فریبرز راهدان در نشست علمی و تبیین اندیشه‌های اخلاقی و عرفانی امام خمینی(ره) که در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: دفتر تبلیغات اسلامی نخستین نهاد فرهنگی برخاسته از انقلاب اسلامی است که در سال 1358 تاسیس و در سال 1369 نیز یکی از شعب اصلی این دفتر در اصفهان و کنار حوزه علمیه احداث شد.

وی تصریح کرد: این دفتر هم کارکرد آموزشی و هم آموزش‌های دانشگاهی در قالب موسسات آموزشی و حوزوی داشته و دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان حدود 4 هزار نفر مبلغ دارای پرونده دارد.

رئیس پژوهشکده مطالعات اسلامی ادامه داد: پژوهشکده مطالعات اسلامی نخستین پژوهشکده حوزوی رسمی دارای مجوز از شورایعالی حوزه‌های علمی کشور است که در خارج از شهر قم در چهار گروه علمی اخلاق، ادیان، فلسفه، کلام و فقه شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه دبیرخانه ادیان توحیدی را با حضور ادیان رسمی کشور داریم، اضافه کرد: رویکرد آینده دفتر تبلیغات اسلامی از کارکرد محوری به سمت مسئله‌محوری پیش رفته و ما در قالب چهار قطب علمی درصدد پیگیری مسائل هستیم.

راهدان گفت: امام خمینی(ره) یک شخصیت تاریخی نیست، بلکه شخصیتی تاریخ‌ساز است که ما می‌توانیم با تبیین تازه‌تری از افکار وی خودمان را پیدا کنیم.

انتهای پیام

منبع:فارس

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.