سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:00 - جمعه 03 بهمن 1393

شهردار اصفهان:

شهرداری اصفهان از شهروندان اصفهانی اکسیژن می‌خرد

شهردار اصفهان گفت: شهرداری اصفهان به‌ جای تملک و نگهداری فضای سبز، هزینه‌های نگهداری باغ‌ها و اراضی کشاورزی را بابت اکسیژن ایجاد شده به باغ‌داران و کشاورزان می‌پردازد.

به گزارش اصفهان شرق؛ سیدمرتضی سقاییان‌نژاد اظهار کرد: منطقه 9 از مناطق قدیمی شهر است بافت منطقه 9 به‌صورت کشاورزی و فضای سبز است اظهار کرد: در این منطقه ناژوان با مساحت 1200 هکتار به‌عنوان بزرگ‌ترین فضای سبز و ریه شهر اصفهان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه به برخی از مالکان ناژوان ظلم شده است اذعان کرد: تمام کاربری اراضی ناژوان کشاورزی است، این در حالی است که دو قدمی این محدوده اراضی باقیمت بیش از 2 میلیون خرید و فروش می‌شود اما اراضی ناژوان به دلیل کاربری کشاورزی از 100 هزار تومان بیشتر ارزش ندارد. لذا مردم در این خصوص گلایه‌مند هستند و اظهار می‌کنند گناه مالکان چیست.

وی با تأکید بر اینکه برای ناژوان از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری طرح ویژه‌ای در نظر گرفته ‌شده است ادامه داد: این مهم حرکت درستی است که برای حفظ و حراست از این ریه تنفسی صورت گرفته است.

سقاییان‌نژاد با تأکید بر اینکه شهرداری 250 هکتار از اراضی ناژوان را به‌تنهایی آزادسازی و تملک کرده است.

وی به طرح حفظ و حراست از باغ ویلاها در ناژوان اشاره و تصریح کرد: طرح خرید اکسیژن به‌منظور حفظ فضای سبز موجود و ایجاد انگیزه و تشویق باغداران این محدوده در معاونت خدمات شهری مطرح ‌شده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس طرح خرید اکسیژن شهرداری به‌جای تملک و نگهداری فضای سبز می‌تواند هزینه‌های نگهداری باغ‌ها و اراضی کشاورزی را بابت اکسیژن ایجاد شده به باغ‌داران و کشاورزان بپردازد اظهار کرد: این طرح به کمیسیون ماده 5 جهت بررسی و تأیید ارسال‌ شده است. همچنین در حد عرف قانونی در این اراضی سرپناهی ایجاد می‌شود.

شهردار اصفهان ضمن تشکر از اهالی این منطقه که از مدیریت شهری حمایت کرده‌اند، گفت: طی چند سال اخیر تاکنون به دلیل خودجوشی، علاقه‌مندی، مشارکت و نظارت مردم و معتمدان منطقه 9 اقدامات خوبی از سوی شهرداری در محلات این منطقه صورت گرفته است.

وی از پیش‌بینی بودجه 40 میلیارد تومانی برای منطقه 9 در سال آینده سخن به میان آورد و افزود: بیش از 3 و نیم میلیارد تومان نیز برای محرومیت‌زدایی این منطقه در سال آینده در نظر گرفته‌ شده است.

سقاییان‌نژاد با اشاره به وجود لکه‌هایی با مساحت 200 یا 300 متر در منطقه 9 با کاربری کشاورزی خاطر نشان کرد: در محدوده داخل شهر وجود چنین لکه‌هایی با کاربری کشاورزی معنایی ندارد لذا لازم است این پلاک‌ها از سوی جهاد کشاورزی با استفاده از تبصره‌های قانونی موجود تغییر کاربری داده شود تا سردرگمی مردم و ابهامات موجود مرتفع گردد؛ از سوی دیگر از خلاف‌سازی‌ها جلوگیری شود.

وی بابیان اینکه بر اساس طرح ویژه ناژوان باید ارگان‌ها و دستگاه‌های جهاد کشاورزی، مسکن و شهرسازی، محیط‌زیست و شهرداری از این ریه تنفسی حفظ و حراست کنند افزود: اما متأسفانه تاکنون شهرداری یک‌تنه وارد میدان شده و 250 هکتار از اراضی ناژوان را تنهایی آزادسازی و تملک کرده است.

شهردار اصفهان ادامه داد: روزانه شهرداری برای رسیدگی به پرونده‌های تخلف‌سازی در ناژوان به مراجع قضایی مراجعه می‌کند و اما دستگاه‌های دیگر در این میدان به‌صورت جدی نیستند.

انتهای پیام

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.