سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:00 - جمعه 03 بهمن 1393

استاندار اصفهان:

کارگروه تخصصی فضای مجازی در اصفهان تشکیل می‌شود

استاندار اصفهان از تشکیل کارگروه تخصصی فضای مجازی برای نخستین بار در اصفهان خبر داد و گفت:‌ این کارگروه زیرنظر ستاد ساماندهی امور جوانان تشکیل می‌شود و مقوله‌های مربوط به فضای مجازی را دقیق‌تر و علمی‌تر پیگیری می‌کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان که با حضور محمدرضا رستمی، رئیس کمیته ملی فضای مجازی کشور برگزار شد، اظهار داشت: تحلیل فضای مجازی، شبکه‌های مجازی و مواردی که به این مقوله مربوطه می‌شود، از اصلی ترین موضوعات مورد بحث در این جلسه است.

وی از شبکه‌های مجازی و فضای مجازی به عنوان یک فرصت و یک تهدید یاد کرد و افزود: باید تهدیدهای موجود شناسایی شود و در راستای کاهش و در مواردی توقف این تهدیدها قدم برداریم و در ادامه از فرصت‌های این شبکه‌ها به بهترین شکل استفاده کنیم.

استاندار اصفهان با اشاره به شرایط جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمنان نظام اسلامی در زمانی که از به زانو در آوردن جمهوری اسلامی ایران از راه تهاجمات فیزیکی ناامید شدند، به سمت استفاده از تهاجم نرم‌افزاری و ناتوی فرهنگی حرکت کردند.

وی با بیان اینکه نباید درهای کشور کاملا و بدون نظارت به روی تکنولوژی‌ها باز شود، اظهار داشت: در صورت بروز این امر، ممکن است پس از ورود و استفاده از این فناوری‌های فضای مجازی در کشور، تهدیدها به صورت کامل بر کشور حاکم شود و تهدیدها به گونه‌ای عمل کرده باشد که دیگر فرصت‌های سازنده ای برای تقویت باقی نمانده باشد.

زرگرپور مقوله‌هایی از جمله فیلترینگ هوشمند را راه حل مناسبی برای کاهش آسیب‌ها و تهدیدهای ناشی از شبکه‌های اجتماعی بر افراد جامعه عنوان کرد و گفت: این موضوع در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته نیز قابل مشاهده است.

وی از تشکیل کارگروه تخصصی فضای مجازی برای نخستین بار خبر داد و گفت:‌ این کارگروه زیر نظر ستاد ساماندهی امور جوانان تشکیل می‌شود و مقوله های مربوط به فضای مجازی را دقیق‌تر و علمی‌تر پیگیری می‌کند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: این کارگروه موظف است تمام پژوهش‌هایی که در دستگاه‌های مختلف و حتی دانشگاه‌ها در ارتباط با فضای مجازی انجام شده را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کند.

وی بیان کرد: دستگاه‌های عضو این ستاد باید پژوهش‌های خود در حوزه رسانه و سواد رسانه‌ای را به منظور تجمیع اقدامات انجام شده و استفاده از بررسی‌های صورت گرفته در اختیار دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان قرار دهند و برنامه‌های عملیاتی و نیز پیشنهادهای خود در ارتباط با شبکه‌های مجازی در مدت 10 روز آینده اعلام کنند.

زرگرپور بر لزوم تدوین برنامه‌های ارتقای سواد رسانه‌ای در راستای افزایش آگاهی و قدرت تحلیل نسبت به فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: گرچه برگزاری دوره‌های آموزشی سواد رسانه‌ای باید از دوران کودکی مورد توجه قرار گیرد ولی در حال حاضر این امر برای کارکنان دولت و خانواده‌های آن‌ها و سپس جوانان انجام می‌شود.

رئیس کمیته ملی فضای مجازی کشور نیز در این جلسه اظهار داشت: دولت تدبیر و امید براساس سیاست‌های خود فضای مجازی را به عنوان یک فرصت می‌داند که در اختیار همه بوده و اگر از آن استفاده درست نشود، به تهدید تبدیل می‌شود.

رستمی با تاکید بر اینکه اگر جوانان ایرانی به فضای مجازی وارد شوند باید آن فضا با منافع آن‌ها هماهنگ باشد، تصریح کرد: در این راستا  توسعه سواد رسانه ای در جامعه کاربر جوان، برنامه ملی توانمندسازی جوانان برای کسب و کار در فضای مجازی و تولید محتوای فارسی از اولویت‌های این کمیته محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ج

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.