سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:00 - جمعه 03 بهمن 1393

معاون صندوق ضمانت صادرات ایران:

اصفهان در تولید ناخالص داخلی جزو ۵ استان برتر کشور است

معاون صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: اصفهان در تولید ناخالص داخلی جزو ۵ استان برتر کشور بوده و در این زمینه رتبه بالایی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حسین طالب‌لو در سومین سمینار بررسی آخرین قوانین و مقررات واردات و صادرات در سال‌های اخیر اظهار داشت: اصفهان در پوشش صندوق ضمانت صادرات، رتبه سوم را دارد و این استان در تولید ناخالص داخلی نیز جز 5 رتبه برتر کشور بوده است به همین دلیل این صندوق برای اصفهان مزیت‌هایی به همراه دارد.

وی بیان کرد: سال‌هاست که صادرات ایران در حدود 40 میلیارد دلار سالانه است در حالی که ظرفیت کشور بیش از این‌ها بوده و این صندوق، در زمینه توسعه کسب و کار برای توسعه صادرات فعالیت می‌کند.

معاون صندوق ضمانت صادرات ایران بیان کرد: آژانس‌های کسب و کار و تجارت از ابتدای قرن بیستم در دنیا به وجود آمده ولی این مجموعه در ایران در سال 1352راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدا به دلیل اینکه وضعیت فروش نفت در ایران مساعد بود، این صندوق به فراموشی سپرده شد ولی با آغاز جنگ تحمیلی این صندوق دوباره از حاشیه به متن کار آمد و در حال حاضر ماموریت اصلی این آژانس‌ها، حمایت از صادرات است.

طالب‌لو با بیان اینکه ایران در کنار کشورهای عراق، سوریه، افغانستان و تاجیکستان در گروه بندی ریسک در 200 کشور جهان، در گروه هفت و کشورهایی همچون فرانسه، امارات وعربستان در گروه 2 قرار دارند، اظهار داشت: در 9 ماه امسال کشورهای هدف صادرات ایران به ترتیب چین، عراق، امارات، افغانستان، هند، ترکیه، ترکمنستان، پاکستان، هنگ کنگ و آذربایجان هستند و این در حالی است که سال‌های قبل نیز همین روند با کمی تغییر وجود داشته است.

وی افزود: اگر بتوانیم درکشورهایی که در گروه ریسک پائین قرار دارند، صادرات داشته باشیم، این مسئله نشانه توانایی ما در صادرات بوده، هرچند که صادرات ما به این کشورها وجود دارد اما در حال حاضر به صورت جزیی است.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.