اصفهان شرق

روند تغییرات به صدا و سیمای اصفهان رسید

کدخبر: 50722
1393/11/02 در ساعت 18:14

به گزارش اصفهان شرق: مهندس علی کلباسی بالاخره کهن مسند مدیریت و ریاست سازمان عریض و طویل صدا و سیمای اصفهان را ترک خواهد کرد و گویا قرار است جای خود را به مدیر مشهدی شبکه شما و رییس دانشکده خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی بدهد.
علی کلباسی فعالیت در سازمان صدا و سیما را از سال ۱۳۶۱ با نویسندگی در رادیو شروع کرد. وی در ادامه تهیه کنندگی برنامه های متعددی را بر عهده داشته است. وی تحصیلکرده رشته کارشناسی ارشد مهندسی صنایع با گرایش مدیریت منابع انسانی است. او مدت هم در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت نیرو مسئولیت داشت اما دوباره در سال ۱۳۷۴ به صدا و سیما بازگشت.
کلباسی پس از گذراندن سمت های مدیریت پخش، معاونت سیما و قائم مقامی سازمان از سال ۱۳۸۱ به عنوان مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان منصوب می شود. شبکه ای که بعنوان اولین شبکه استانی کشور در سال ۱۳۷۵ تاسیس شده بود.
اما امروز که ۱۳ سال از تکیه زدن وی بر صندلی مدیریت صدا و سیما و کمی بیشتر در سایر مناصب آن در اصفهان می گذرد همانگونه که انتظار می رفت تغییرات و تحولات بعد از روی کار آمدن دکتر سرافراز به جای مهندس ضرغامی به این استان هم رسیده و خبرهای خوشی در راه است.
سازمانی که اصل و اساس آن فرهنگ و شاخص های فرهنگی است و به عنوان یک رسانه اثرگذار اگر این نقش محوری را خوب و شایسته ایفا کند هم بر تعداد مخاطبانش افزوده می شود، هم کارایی و اثربخشی فعالیت هایش بیشتر می شود و هم کارکنان و خبرنگاران و گویندگان و مهندسانش راضی ترند.
سازمانی که آن را به یکی دو شبکه رادیویی و تلویزیونی و چند بخش خبری و سیاسی و رسانه ای می شناسیم و آمارهایی که حاکی از توفیقات هر ساله اش بویژه در بخش اخبار برتر کشور با تعدد دفاتر و بخش های خبری شهرستانی است را می ستاییم.

با انتصاب محمد سرافراز به سمت ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، تغییرات گسترده ای در حوزه معاونان و مدیران شبکه های سیما ایجاد شد.
شنیده ها حاکی از ان است که پس از گذشت حدود یکماه از این انتصاب،حالا دامنه تغییر به استان ها رسید و مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان نیز از اولین مدیرانی است که با نایل شدن به مقام بازنشستگی،جای خودش را به گزینه انتخابی سرافراز می سپارد.

در همین حال اخبار غیر رسمی حکایت از معرفی احتمال قریب الوقوع دکتر مسعود احمدی افزادی به مقام مدیرکلی صدا و سیمای مرکز اصفهان خبرداد.
دکتر احمدی افزادی که همزمان ریاست دانشکده خبر را بر عهده دارد،احتمالا هفته آینده قبول مسئولیت خواهد کرد.

مسعود احمدی افزادی متولد ۲۱مهرماه ۱۳۴۹ مشهد مقدس است که مدرک کارشناسی خود را در رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی،کارشناسی ارشد را در رشته ادیان وعرفان گرفته و اکنون دارای مدرک دکتری ادیان و عرفان تطبیقی است.

وی محقق برگزیده دوره دکترا،دین شناسی تطبیقی دانشگاه هایدلبرگ آلمان بوده و چهارده سال تدریس مستمر دردانشگاه ، گروه تخصصی ادیان وعرفان را در کارنامه دانشگاهی خود دارد.

ستودنی که با انتخاب فردی که در «دانشکده خبر» مدیر و مسوول است به یقین باز  هم با فعالیت بهتر و مطلوب تر ادامه خواهد یافت.
اما اتفاقی که در مدیریت به عنوان مهمترین بخش راهبردی و شاخص یک دستگاه هر از چند گاهی مفید خواهد بود همین تغییر و تحولات است که گاه دستخوش سفارشات می شوند و طول مدت خدمت و ریاست یک مدیر را کم و زیاد می کنند.

این موضوع بویژه در بخش روزآمد و پرسرعتی مانند رسانه و رسانه ملی در این شلوغی پرشمار انواع و اقسام رسانه ها و شبکه های جدید باید هم حساس تر و بروزتر باشد که برای صدا و سیمای اصفهان این نوآوری و بروز بودن به یک دهه بیشتر بودن بدل شد، اما بالاخره شد.

گمانه زنی های رفتن مهندس کلباسی این روزها بیشتر از هر زمان دیگر به گوش می رسد آن هم نه تغییر بر اساس تدبیر بلکه به خاطر نایل شدن به مقام بازنشستگی، و وی جای خودش را به گزینه انتخابی سرافراز می سپارد.
اخبار غیر رسمی حکایت از معرفی قریب الوقوع دکتر مسعود احمدی افزادی به سمت مدیرکلی صدا و سیمای مرکز اصفهان خبر داد.
دکتر احمدی افزادی که همزمان ریاست دانشکده خبر را بر عهده دارد، احتمالا از هفته آینده قبول مسئولیت خواهد کرد.

قبول مسئولیتی که هم سوخت و سوز و هم دیر و زود داشته، به سرانجام نزدیک شده و  ان شاء الله خیر است.

 

منابع خبری: صاحب نیوز

منابع خبری: صاحب نیوز