سرویس: غیر تولیدی » نقلی 19:00 - پنجشنبه 02 بهمن 1393

جانشین فرمانده ناجا:

خبری از دستگیری عامل یا عاملان اسیدپاشی اصفهان نیست

جانشین فرمانده نیروی انتظامی درباره دستگیری عامل یا عوامل حوادث اسیدپاشی اصفهان تصریح کرد: فعلا خبری از دستگیری عامل یا عاملان اسیدپاشی اصفهان نیست.

به گزارش اصفهان شرق؛ سردار”حسین اشتری” در حاشیه همایش ملی «کرمان، امنیت و توسعه» و در جمع خبرنگاران کرمانی اظهار کرد: وضعیت امنیتی استان کرمان خوب است البته در برخی جرائم نگرانی داریم که کاهش آنها در اولویت کاری ماست.

وی افزود: در سال جاری در مجموع جرائم و سرقت ها که موجب ناامنی شده بالای 10 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته و در برخی شاخص ها رشد 10 و 15 درصدی کشفیات جرائم را داشته ایم.

اشتری سطح علمی پلیس کرمان را جزو استان های برتر عنوان و تصریح کرد: پلیس کرمان با توجه به موضوعات روز و استفاده از تکنولوژی کار می کند.

جانشین فرمانده ناجا درباره حضور اتباع بیگانه در کرمان گفت: بحث افاغنه طرح کلی کشور است، اما استان کرمان به دلیل همجواری با استان مرزی بیشترین تردد افاغنه را دارد اما 15 شهرستان استان به ویژه در جنوب برای حضور افاغنه ممنوعه اعلام شده است.

وی درباره امکانات نیروی انتظامی افزود: وضعیت خودرو و امکانات ما ایده ال نیست اما برای اجرای ماموریت خوب است و استفاده می کنیم. ولی تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

اشتری درباره میزان تخصیص بودجه بیان کرد: بحث بودجه ای در اختیار ما نیست و مسوولان کشور به این مسئله توجه دارند و در برنامه ششم به آن پرداخته و کمبودهای استان ها دیده شده است.

امنیتی پایدار است که در کنار توسعه باشد

اشتری در همایش ملی «کرمان، امنیت و توسعه» که در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و علوم پیشرفته (هایتک) کرمان برگزار شد، گفت: باید به ظرفیت‌های استان کرمان به دید فرصت بنگریم و شاید تصور این باشد که کویر تهدید است اما در واقع فرصتی برای گردشگری است و از منابع کویر می توان استفاده کرد.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام دهه فجر اظهار کرد: این روزها یادآور رشادت های مردم کشورمان است که با اراده، همبستگی و پیروی از امام خود حکومت غیرمردمی شاهنشاهی را سرنگون و یک حکومت مردمی و جمهوری اسلامی را برپا کردند.

وی در ادامه افزود: ماموریت اصلی نیروی انتظامی تامین نظم و امنیت در جامعه است و برگزاری این همایش با عنوان «کرمان، امنیت و توسعه» در راستای ماموریت های نیروی انتظامی می باشد.

اشتری تصریح کرد: امنیت در بسیاری از موضوعات، اول و اصل است و امام علی(ع) می فرمایند «وظیفه حکومت ایجاد امنیت، سپس عدالت و سرانجام رفاه و آبادانی است».

وی با اشاره به اینکه اگر امنیت نباشد، رفاه و توسعه ای نیست، امنیتی پایدار است که در کنار توسعه باشد، بیان کرد: برای به دست آوردن توسعه حتما امنیت لازم داریم و برای پایدار کردن امنیت و نهادینه کردن آن توسعه را لازم داریم.

جانشین فرمانده ناجا اظهار کرد: اگر کشوری توسعه نداشته باشد، امنیت هم به مخاطره می افتد کما اینکه در بررسی ریشه های ناامنی به توسعه نیافتگی، به مشکلات اقتصاد و فرهنگی یک جامعه می رسیم.

وی افزود: امنیت و توسعه در کنار هم می تواند باعث رشد و تعالی یک کشور و هر مجموعه ای باشد و نیروی انتظامی به دلیل این وظیفه سنگینی که دارد، گام های علمی خود را در راستای افزایش امنیت از سال های گذشته برداشته و در این زمینه ده ها همایش علمی در استان های مختلف برگزار شده است.

اشتری تصریح کرد: معتقدیم به همان شکل که جامعه رشد و توسعه پیدا کرده، جرائم نیز رشد داشته و پیچیده شده است. جرائمی که در فضای سایبری هست و پرونده هایی که در این زمینه تشکیل می شود، افزایش و شکل جرائم گذشته کاهش یافته است.

وی بیان کرد: نیاز داریم که برای حل این جرائم و پیچیدگی‌ها، پلیس علمی و به روز داشته باشیم و بتوانیم با جرائمی که به دلیل تکنولوژی روز به وجود می آید، مقابله کنیم، لذا نیروی انتظامی با تدبیر سردار احمدی مقدم، دفاتر تحقیقات کاربردی در تمام استان ها را از هفت سال قبل فعال کرده است.

به گفته اشتری، سازمان تحقیقات نیروی انتظامی با هماهنگی و کمک گرفتن از اساتید مجرب و دانشجویان توانسته در این فضا ورود کرده و عقب نماند، البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی در حال حاضر 28 عنوان نشریه علمی پژوهشی، بیش از 40 عنوان نشریه علمی تخصصی، بیش از 60 عنوان نشریه علمی دارد و حدود 500 نفر اعضای هیئت علمی در نیروی انتظامی کار می کنند.

جانشین فرمانده ناجا با طرح این پرسش که مناسب ترین و ارزان ترین راهکار برای امنیت چگونه کسب می شود؟ تاکید کرد که باید با تجربه گرفتن از گذشته و برآورد از تهدیدات آینده، ببینیم چه اقدامی برای برداشتن گام های موثر در ایجاد امنیت و توسعه در استان باید انجام دهیم. رویکرد نیروی انتظامی این است.

وی اظهار کرد: بسیاری از موارد ناامنی که در گذشته بوده امروز در استان کرمان وجود ندارد که نشان دهنده ثبات امنیتی است و البته به دلیل نزدیکی به استان های مرزی یکسری تهدیدات و آسیب ها در بحث مواد مخدر و اتباع بیگانه به کرمان تحمیل می شود.

اشتری افزود: به دلیل همجواری با کشورهایی که در کنترل مرزهایشان برنامه ریزی و ثبات ندارند، به یکسری از مشکلات محکوم هستیم.

جانشین فرمانده ناجا گفت: هر میزان که مسوولان کشور و استان تصمیم به اقدامات توسعه ای داشته باشند، نیروی انتظامی پا به پای آنها هست و این فرمان مقام معظم رهبری به ناجاست و هرکجا توسعه و نوآوری هست، برای حفاظت از آن نیروی انتظامی حاضر است.

اشتری تصریح کرد: نیروی انتظامی با رویکرد علمی به دنبال این است که با دانش روز بتواند در رسیدن به اهداف خود استفاده کند و رویکرد خوبی است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.