سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:30 - پنجشنبه 02 بهمن 1393

سبزی خبر داد:

برگزاری نخستین سیرک بدون حیوان کشور در اصفهان

نماینده دیده بان حقوق حیوانات ایران از برگزاری نخستین سیرک بدون حیوان کشور، برای نخسیتن بار در اصفهان خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ امیر سبزی در این ارتباط اظهار داشت: به طور معمول حضور حیوانات در سیرک‌ها به حیوان‌آزاری می انجامد که عدم تعبیه فضای کافی برای حرکت حیوانات، آسیب در حمل و نقل و وادار کردن حیوانات به اجرای نمایش از جمله این موارد است.

وی با اشاره به اینکه اینگونه اعمال غیراخلاقی و از نظر شرعی نیز حرام است، افزود: با توجه به این موضوع با مشاوره های بین المللی،  کمپ «سیرک نه» در دیده بان حقوق حیوانات راه‌اندازی شده است و تاکنون توانسته ایم در ۲۱ استان مجوز برگزاری سیرک‌های همراه با حیوان را لغو کنیم.

نماینده دیده بان حقوق حیوانات با اشاره به اینکه اکنون از سیرک های بدون حیوان در تمام دنیا استقبال بیشتری می شود، تاکید کرد: بدین شکل ایران نیز به فهرست کشورهای متمدنی که سیرک حیوانات را غیرقانونی می دانند اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست نیز از حامیان این کمپین است، ابراز داشت: نخستین سیرک بدون حیوان کشور با نام «پرشین» و با تهیه کنندگی بهداد سلطانیان قرار است از امروز تا پس از عید نوروز برای نخستین بار در اصفهان برگزار شود.

سبزی با بیان اینکه افراد برگزارکننده این سیرک برخلاف گذشته محور برنامه‌هایشان انسان محور است، گفت: آکروبات، آتش بازی، نمایش های دلهره آور، تقلید صدا، شلاق زنی، تک چرخ سواری، شعبده بازی و بندبازی ژانگولر و آکروبات از جمله برنامه های این سیرک است.

نماینده دیده بان حقوق حیوانات ادامه داد: از اهداف برگزاری این سیرک که برای نخستین بار در کشور در اصفهان برگزار می شود آگاهسازی و فرهنگسازی در ارتباط با عدم حیوان آزاری و آگاهسازی در زمینه مخاطرات برگزاری سیرک های داری حیوان است.

وی اضافه کرد: افتتاحیه این مراسم امروز ۵ شنبه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ برگزار می شود، گفت: با توجه به این که مجوز برگزاری سیرک با حیوانات حذف شده است به یقین در کل کشور شاهد تحولی در زمینه درخواست مجوز سیرک بدون حیوان خواهیم داشت و افرادی که جایگزین شغلی برای سیرک با حیوان خود ندارند به سمت برگزاری این مدل سیرک تمایل پیدا می کنند.

سبزی تاکید کرد: دیده بان حقوق حیوانات در اجرای نخستین سیرک بدون حیوانات کشور به عنوان حامی، پشتیبان و ناظر بر عدم استفاده از حیوانات حضور خواهد داشت.

منبع:مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.