سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:00 - پنجشنبه 02 بهمن 1393

دادستان نظامی استان اصفهان خبر داد

آموزش 72 هزار نفر ساعت در سطح یگان‌های نظامی استان اصفهان

دادستان نظامی استان اصفهان گفت: 72 هزار و 450 نفر ساعت آموزش طی 10 ماه گذشته سال جاری در سطح یگان‌های مختلف استان اصفهان انجام شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام علی هادیان در بیست و یکمین مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح با اشاره به اینکه سازمان قضایی نیروهای مسلح به عنوان یکی از سازمان‌های زیر مجموعه قوه قضائیه برای رسیدگی بر جرائم اعضا و کارکنان نیروهای مسلح است، اظهار کرد: در ماده یک قانون مجازات جرائم نیروهای مسلح ذکر شده وجه همت خود را برای پیشگیری از وقوع جرم قرار داده و در این راستا برنامه‌ریزی با یگان‌های نظامی و انتظامی انجام شود.

وی افزود: در این زمینه 72 هزار و 450 نفر ساعت آموزش طی 10 ماه گذشته سال جاری در سطح یگان‌های مختلف انجام شده و در این زمینه سازمان قضایی استان در سال جاری با همکاری مسئولان بازرسی، قضایی و حفاظت بعضی از یگان‌ها اقدام کرده‌اند.

دادستان نظامی استان اصفهان تصریح کرد: 4 هزار و 850 نفر ساعت آموزش طی سه دوره کارگاه آموزشی برای مسئولان بازرسی‌های ناجا در سطح استان، حفاظت‌‌های سپاه صاحب‌الزمان (عج) و مسئولان قضایی سپاه انجام شده که مورد استقبال یگان‌ها قرار گرفته است.

وی به راه‌کارهای توانمندسازی نیروهای مسلح آموزش‌های مستمر و هدفمند اشاره کرد و گفت: آموزش تلاشی دو سویه و مستمر در زمینه تغییر بینش و رفتار نیروی انسانی در سازمان‌های پیشرو و دانش‌مدار است و این فرآیند پایان‌ناپذیر شامل تمامی افراد و در برگیرنده تمامی دانش، بینش و مهارت‌هایی می‌شود که سازمان را در تحقق اهداف و انجام رسالت و ماموریت خویش یاری می‌کند.

هادیان با اشاره به اینکه آنچه در همه جوامع در زمینه پیشگیری از جرم پذیرفته شده است، افزود: باید فرهنگ‌سازی مناسب صورت گیرد و نخستین گام در این راه آموزش است و آموختن اینکه چه رفتاری درست بوده و کدام عمل نادرست است.

وی با بیان اینکه جرم ایراد ضرب و جرح با توجه به برگزاری کمیسیون‌های متعدد در یگان‌های مختلف، اظهار کرد: عامل مدیریتی، عامل ساختاری، عامل مقرراتی و عامل محیطی از جمله عوامل درونی سازمانی عواملی هستند که در درون یگان بر رفتار افراد تاثیر می‌گذارد.

دادستان نظامی استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه خدمت سربازی اجباری است و انگیزه زیادی برای خدمت وجود ندارد سوءمدیریت و ناخوشایند بودن محیط خدمت می‌‌تواند نیروی کادر یا وظیفه را مستعد جرائم از جمله ایراد ضرب و جرح کند.

وی ادامه داد: تمامی عواملی که خارج از نیروهای مسلح بر رفتار نیروهای انتظامی تاثیرگذار است از جمله مشکلات خانوادگی، تاهل، مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و عوامل برون‌سازمانی هستند که بر بروز جرم ایراد ضرب و جرح عمدی تاثیر می‌گذارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.