سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:00 - پنجشنبه 02 بهمن 1393

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

صنایع بزرگ اصفهان آب قابل مصرف برای شرب مردم را استفاده می‌کنند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز غول‌های صنعتی اصفهان همچون شرکت فولاد مبارکه و دیگر شرکت‌های بزرگ صنعتی آب قابل مصرب برای شرب مردم را مصرف می‌کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ محسن صرامی در همایش بحران‌های آبی کشور با اشابه به اهمیت اولویت‌بندی در زمینه مصرف آب اظهار داشت: تفکرات و دیدگاه‌های مختلف و متفاوتی در استان اصفهان درباره اولیت مصارف آب موجود زاینده‌رود وجود دارد اما بر اساس گفته مسئولان استان، مصارف شرب، خانگی و کشاورزی نسبت به مصارف صنعتی در اولیت قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه بخش صنعت و تولید در استان اصفهان با روش‌های بهینه توزیع آب استان مقابله و مقاومت می‌کند، گفت: امروز غول‌های مصرف آب شامل صنایع فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان، پالایشگاه و نیروگاه‌های شهید منتظری و اسلام آباد درچه در حال استفاده از آبی هستند که می‌تواند در اختیار بخش شرب قرار گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از آب پالایشگاه و نیروگاه اصفهان به صورت مستقیم با حجم بسیار بالائی از سرچشمه توزیع آب استان تامین شده و به فروش می‌رسد، خاطرنشان کرد: در آمد بسیار هنگفتی از محل فروش آب سرچشمه‌های استان به پالایشگاه اصفهان به دست می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه خمینی‌شهر در بین فعالیت 2 نیرگاه بزرگ اسلام‌آباد شهر درچه و شهید منتظری اصفهان محصور شده، خاطرنشان کرد: اگر مصرف بخش صنعت استان بهینه و کنترل نشود نباید انتظار داشت مردم و بخش شرب خانگی مدیریت مصرف را اجرا کنند.

صرامی بیان کرد: تنها راهکار مدیریت بهینه مصرف ایجاد ارتباط و اعتماد دو طرفه بین مسئولان استان با مردم بوده و در شرایط کنونی نباید به موضوع مدیریت مصرف آب استان یک جانبه نگاه کرد زیرا مدیریت و بهینه سازی  مصرف بخش صنعت استان باید به یک مطالبه جدی مردم از مسئولان تبدیل شود.

وی با بیان اینکه مردم و خانواده در مصرف آب باید روش‌های بهینه‌سازی و درست مصرف کردن را الگو قرار دهند، گفت: بخش مصارف خانگی و شرب مردم بخش اندکی نسبت بخش مصارف صنعتی قرار دارد  و رابطه بخش کشاورزی با آب بر هیچ کس پوشیده نیست. بخش صنعت استان نیاز به آب دارد اما آنچه مهم بوده نوع مدیریت و دیدگاه مسئولان استان به اولویت‌های تقسیم آب و اجرای روش‌های مدیریتی اثر گذار است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مدیریت کلان کشور و مجلس شورای اسلامی به دنبال اجرای طبقه‌بندی مصارف توسط مدیریت اجرائی کشور است، گفت: در همین راستا وزارت جهاد کشاورزی با وزارت نیرو با امضای تفاهم نامه‌های مختلف به دنبال اجرای روش‌های نوین آبیاری تحت فشار و آبیاری قطره بوده تا از روش‌های سنتی جدا شوند.

وی با تاکید براینکه سیاست دولت و وزارت کشاورزی این است ٱب کشاورزی مورد نیاز خود از طریق طرح‌های لوله گذاری و کانال‌کشی و به دست کشاورزان برساند، گفت: تفاهم نامه خیلی خوبی در بخش تامین آب مورد نیاز کشاورزی منعقد شده است.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.