سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:00 - پنجشنبه 02 بهمن 1393

امینی:

تامین آب شرب مردم اصفهان در تابستان سال آینده با حفر چاه صورت می گیرد

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان گفت: به منظور رفع کمبود تأمین آب شرب مردم در تابستان ۹۴ حفر و تجهیز چاه ها در سطح استان همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش اصفهان شرق؛ هاشم امینی در آیین بهره برداری از خط انتقال آب چاه های محمد آباد گفت : پیرو تأکید مسئولان امر در وزارت نیرو ، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و استاندار درخصوص اعمال مدیریت مصرف عملیات خط انتقال آب چاه های منطقه حفاظتی کلاه قاضی و اتصال آن به مخازن ذخیره منطقه جرقویه اجرایی شد.

افزود : بیش از ۵ هزار و ۱۵۰ متر لوله گذاری در اقطار ۱۵۰ و ۲۰۰ میلی متر با لوله هایی از جنس آزبست از چاه های منطقه حفاظتی کلاه قاضی تا مخازن ذخیره صورت گرفت که با اجرای این پروژه آب بخشی از شهرها و روستاهای بخش جرقویه سفلی در شرایط اضطرار و کم آبی مهیا می شود.

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان به بیان هدف از اجرای این عملیات پرداخت و خاطرنشان ساخت : تأمین آب شرب و بهداشتی شهر محمدآباد ، نصرآباد و روستاهای حسین آباد و آذرخواران از محل چاه های کلاه قاضی با دبی ۱۲ لیتر در ثانیه می باشد که برآورد گردیده بالغ بر ۱۲ هزار نفر تحت پوشش این طرح آبرسانی قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان گفت : اجرای عملیات خط انتقال آب چاه های محمدآباد هزینه ای بالغ بر ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال دربرداشته که از اعتبارات عمرانی و جاری تأمین شد.

وی حفر چاه ها را در سطح استان یکی از راه های تأمین آب شرب مردم در فصل پیک مصرف تابستان دانست و اعلام داشت : با توجه به عدم جاری بودن رودخانه زاینده رود و کاهش آبدهی چاه های فلمن استفاده از منابع محلی یکی از راه های غلبه بر بحران کم آبی در سطح استان بوده است به طوریکه در تابستان باحفر بیش از ۵۰ حلقه چاه در استان تأمین آب شرب با کمترین چالش تأمین گردید. این درحالیست که به منظور رفع کمبود تأمین آب شرب مردم در تابستان ۹۴ حفر و تجهیز چاه ها در سطح استان همچنان ادامه خواهد داشت.

منبع:مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.