سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:00 - پنجشنبه 02 بهمن 1393

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان خبر داد

برپایی حراجی صنایع دستی در شبکه‌های اجتماعی

هنرمندان صنایع دستی دیار نصف جهان به راه‌اندازی حراجی‌های صنایع دستی در شبکه‌های اجتماعی زیر نظر اتحادیه صنایع دستی اصفهان روی آورده‌اند.

به گزارش اصفهان شرق؛ رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر در شبکه‌های اجتماعی مختلف حراجی برپا کرده‌ایم، اظهار کرد: این شبکه‌های اجتماعی فرصتی را ایجاد کرده‌اند تا هنرمندان، کلکسیون‌داران و تاجران در کنار هم قرار گرفته و به بحث و تبادل نظر بپردازند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر معاملات خوبی در شبکه‌های اجتماعی انجام شده، اظهار کرد: هنرمندان کارهای خود را با ارائه مشخصات در این شبکه‌ها منتشر کرده و خریداران پس از انتخاب، به صورت حضوری با هنرمند دیدار می‌کنند.

رئیس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان گفت: در صورت هرگونه نارضایتی و تخلف، این افراد می‌توانند به اتحادیه مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه این حراجی‌ها به شدت هزینه‌های مربوطه به برگزاری حراجی‌های فصلی را کاهش می‌دهد، افزود: به دنبال استفاده هر چه بیشتر از بستر وب برای بهره‌برداری و خروج از فضای کار سنتی هستیم.

شیردل همچنین درباره نحوه صادرات صنایع دستی نیز اظهار کرد: در گذشته صادرات به صورت سنتی انجام می‌شد اما در حال حاضر از شرایط سنتی به مدرن تغییر کرده است.

رئیس اتحادیه صنایع دستی تمایل هنرمندان و صادرکنندگان به استفاده از خدمات پست در این زمینه را بسیار بالا عنوان کرد و گفت: هزینه‌های این کار در مقایسه با هزینه‌های حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی بسیار کمتر است.

وی یکی از ویژگی‌های خوب دیگر استفاده از شبکه‌های اجتماعی را آشنایی هنرمندان با یکدیگر عنوان و اظهار کرد: شبکه‌های اجتماعی فرصتی را برای هنرمندان فراهم کرده تا در جهت بهبود کیفیت کالاهای خود و افزایش خلاقیت بیشتر قدم بردارند.

استان اصفهان با داشتن 198 رشته فعال صنایع دستی به عنوان پایتخت صنایع دستی جهان شناخته شده است.

انتهای پیام

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.