سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:00 - پنجشنبه 02 بهمن 1393

مدیرعامل ‌نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان:

توسعه کشاورزی راهکار مناسب مقابله با اقتصاد نفت محور است

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: کشاورزی می‌تواند مشکلات اقتصادی کشور از جمله اقتصاد نفت محور را از بین ببرد و توسعه آن از اهمیت بسیاری برخوردار است.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول محققیان در آئین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه تکنولوژی کشاورزی اصفهان اظهار داشت: اقتصاد ایران از ظرفیت بسیار مناسبی برخوردار بوده و در زمان‌هایی مثل امروز که ما با کاهش قیمت نفت روبه رو هستیم، می‌توانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اهمیت توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی ادامه داد: در حال حاضر توجه به اقتصاد مقاومتی از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و از همین رو می‌توان با بهره‌گیری از این شیوه اقتصادی، برابر مشکلات فعلی از جمله کاهش قیمت نفت، ایستادگی کنیم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان بیان کرد: در راستای کاهش وابستگی‌های نفتی، باید از ظرفیت مناسب کشاورزی استفاده کرده و چرخ تولید کشور را راه بیندازیم تا در افق 1404 پیشرفت خوبی در کشاورزی داشته باشیم که البته نیاز است دولت نیز در همین راستا از کشاورزان حمایت کند.

وی با اشاره به اهمیت کشاورزی در اقتصاد جهان تصریح کرد: از آنجا که بخش کشاورزی در اکثر معادلات اقتصادی جهان اهمیت دارد، می‌تواند به پیشرفت اقتصادی کشور نیز کمک کند.

محققیان خاطرنشان کرد: وقتی روند تحولات اقتصادی دنیا را مقایسه می‌کنیم، متوجه نقش و اهمیت ویژه بخش کشاورزی در جهان می‌شویم چراکه توجه به این بخش، می‌تواند صرفه‌جویی در ارز کشور صورت داده و به توسعه سایر زیربخش‌های اقتصادی نیز کمک کند.

وی به اهمیت برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه با حضور 125 مشارکت‌کننده مطرح از تمام استان‌های کشور و با حضور کارشناسان و دانشگاهیان متعددی از سازمان‌های جهاد کشاورزی، نظام مهندسی و شرکت‌های خدمات حمایتی استان‌های مختلف برگزار شد.

انتهای پیام

 منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.