سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:00 - پنجشنبه 02 بهمن 1393

شیربرنج غذایی مفید برای افراد لاغر و کودکان

راه‎های چاق شدن افراد لاغر

یک متخصص طب سنتی راه‎های چاق شدن افراد لاغر را تشریح کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ غلامرضا کردافشاری درباره راه‌های چاق شدن افراد لاغر اظهار داشت: افرادی که لاغر هستند و از لاغری رنج می‌‌برند می‌توانند از آب و عسل و کمی لیمو ترش استفاده کنند.

به گفته وی معمولا این افراد اگر زیاد غذا هم بخورند، خیلی چاق نمی شوند. غذا باید در بدن بنشیند و بدن غذا را بپذیرد تا جذب شود. مصرف انجیر خشک خیسانده در عسل و عرق انیسون یا دم کرده انیسون خود راهی برای چاق شدن افراد لاغر است.

این متخصص طب سنتی بیان کرد: انیسون بذری است مثل رازیانه که همراه با انجیر، مجاری غذا را در بافت‌ها باز می‌کند و باعث جذب غذا به سمت مجاری می‌شود . انجیر گرم و تر است و رطوبت آن به اندازه‌ است مخصوصا خیسانده آن باعث تقویت مغز، قلب و کلیه می‌شود و باعث وضعیت بهتری برای بدن افراد لاغر می‌شود.

کردافشاری گفت: کسانی که به مصرف برنج عادت دارند بهتر است که آن را با مصلحاتش بخورند. مثلا مصلح برنج زیره، زرشک و زعفران است. خوردن سرخ کردنی‌ها به دلیل حرارت و خشکی که ایجاد می‌کند می‌تواند باعث تشنگی شود.

این متخصص طب سنتی افزود: استفاده از خاگینه با شیره انگور غذایی مقوی بوده و از ضعف پیشگیری می‌کند.

کردافشاری درباره خواص شیربرنج و فواید آن برای کودکان و افراد لاغر بیان کرد: شیربرنج برای افرادی که دارای طبع سرد و خشک و کسانی که غلبه خلط سودا در بدن دارند, مناسب است خصوصاً برای افراد لاغر، کودکان و پیران مفید است در منابع طب سنتی آمده است که زیاد خوردن شیربرنج موجب افزایش طول عمر می‌شود.

انتهای پیام

 منبع:تسنیم

یک نظر در مورد “راه‎های چاق شدن افراد لاغر”

  1. قادر گفت:

    با سلام
    بابت مطلب سپاسگزارم
    میخواستم درصورت امکان منابع مربوط به خواص شیربرنج رو ذکر کنید.
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.