اصفهان شرق

فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پدیده‌ای تاثیرگذار بر قشر جوان

کدخبر: 50487
1393/11/01 در ساعت 18:00

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول یاحی در کارگاه آموزشی با موضوع فضای مجازی، سواد رسانه‌ای و بازی‌های رایانه‌ای ویژه مدیران و فعالان فرهنگی و اجتماعی اظهار کرد: موضوع فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پدیده‌ای نو و تاثیرگذار در قشر جوان بوده که دارای یک سری معایب و محاسن است.

وی با بیان اینکه بیشتر استفاده کنندگان از فضاهای مجازی قشر جوان و دانشجو هستند، تصریح کرد: باید بتوانیم از معایب شبکه‌های مجازی کاسته و از محاسن آن استفاده‌های بیشتری کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار اصفهان ادامه داد: امروزه در شبکه‌های مجازی در هر دقیقه حدود 700 هزار جست‌و‌جو در گوگل صورت می‌گیرد، در هر دقیقه حدود 168 میلیون ایمیل،‌ در هر روز در شبکه واتس‌آپ حدود 19 میلیارد پیام و 24 میلیارد پیام در هر شبانه روز در این شبکه رد و بدل می‌شود که نشان می‌دهد ما نمی‌توانیم نسبت به این شبکه‌ها بی‌تفاوت باشیم.

وی تاکید کرد: ابزار تلفن همراه بیشتر تکنولوژی‌های اخیر بشر را دارد و ما با خرید یک کارت شارژ 20 هزار تومانی می‌توانیم حادثه‌ای را به سراسر دنیا مخابره یا دریافت کنیم و با این قابلیت‌ها در حوزه دسترسی وضعیت بسیار مناسبی داریم.

یاحی با اشاره به مهارت‌های استفاده از شبکه‌های مجازی گفت: دسترسی،‌ تحلیل،‌ ارزیابی و تولید خلاق از جمله این مهارت‌ها است که در تحلیل نسبت به دسترسی ضعف داریم.

وی افزود: تولید خلاق به معنای این است که ما چیزی را به جامعه عرضه کنیم که اثرگذار باشد و در آن باید نیازهای جامعه را شناسایی و به مردم معرفی کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار اصفهان تصریح کرد: بحث اعتیاد نیز بسیار مهم است که باید عمق فاجعه آن برای مردم شناخته شود و جوان بداند اگر یک لحظه غفلت کند یک عمر پشیمانی به دنبال دارد.

وی افزود: با مدیریت جهادی که ملت ایران نیز در آن تجربه خوبی دارد می‌توان کارهای بسیار بزرگی انجام داد.

انتهای پیام

منبع:فارس