سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:00 - چهارشنبه 01 بهمن 1393

محمدی:

کم کاری متولیان فرهنگی درقبال نسخه‌هایی که غربیها برای جوانان می‌پیچند

آسیب‌شناس اجتماعی گفت:غربیها با آگاهی از پاشنه آشیل نیازهای جوانان،نسخه‌های اشتباهی را در ماهواره به خورد جوانان می‌دهند درحالیکه دین ما سرشار از آموزشهای غنی اسلامی به جوانان است.

به گزارش اصفهان شرق؛ کورورش محمدی با توجه به تغییر رویکردهای اجتماعی در جامعه و عملکرد غلط خانواده ها در قبال آن اظهار داشت: جامعه امروز به سمت و سویی رفته است که روابط دختران و پسران در آن عادی شده و گاهی این عادی‌سازی برای خانواده ها نیز رخ داده است.

وی افزود: دخترانی که با قصد ازدواج وارد روابط دوستی می شوند باید مطمئن باشند که یا این ازدواج ها رخ نمی دهد و یا منجر به طلاق می شود چرا که نگاه زوجین پس از ازدواج به یکدیگر تردید آمیز است و فرد در دل خود شک دارد که این فرد شاید در خفا به وی نیز خیانت کند.

این آسیب شناس اجتماعی تاکید کرد: در این گونه ازدواج های پس از رابطه دوستی یا ازدواج های سفید در صورتی که منجر به جدایی شود، جنس مونث آسیب بیشتری به لحاظ روانی می بیند که گاه موجب قطع ارتباط با جامعه و خانواده ها می شود.

کانال های ماهواره ای ترویج بی بندوباری را در دستور کار خود قرار داده اند

وی  اضافه کرد: رواج پدیده هایی همچون ازدواج سفید در جامعه نشان می دهد که مدیران و متولیان فرهنگی ما در زمینه آموزش های جوانان کم کاری کرده اند به گونه ای که گاه غرب افسار ایده های جوانان را از طریق رسانه های مختلف به دست گرفته است.

محمدی با اشاره به الگوبرداری جوانان از نسخه های غربی تاکید کرد: کانال های ماهواره ای ترویج بی بندوباری و ارتباطات نامشروع را در دستور کار خود قرار داده اند و به قدری سریال های جذاب تحت عنوان فیلم های خانوادگی می سازند تا این افکار را به شکل ناخودآگاه در خانواده ها رواج دهند.

وی با اشاره به اینکه پیوست های فرهنگی نیز در این زمینه جوابگو نبوده است، تاکید کرد: آموزش و پرورش، وزارت ارشاد، وزارت فرهنگ و آموزش عالی ودیگر ارگان های مرتبط باید هرچه سریعتر در این زمینه چاره اندیشی کنند.

این آسیب شناس اجتماعی تصریح کرد: مسئولان و متولیان فرهنگی و اجتماعی به جای اینکه  به دنبال مقصر و رفع تکلیف از خود باشند باید با همراهی با یکدیگر به دنبال کار فرهنگی در این زمینه باشند.

ضرورت آگاهی و اطلاع رسانی به موقع درباره آسیب های اجتماعی

وی اضافه کرد: آگاهی به موقع مسئولان از آسیب‌ های اجتماعی و اطلاع رسانی به موقع و صحیح درباره این آسیب ها به جامعه ضروری است چرا که  مسئولان ما یاد گرفته ایم که پس از نفوذ یک فرهنگ در جامعه تازه به فکر اصلاح بیفتند.

محمدی با اشاره به لزوم ارتباط صمیمی و مناسب خانواده ها با کودکان ابراز داشت: مشکلات مختلفی همچون فقدان حمایت کافی از افراد مزدوج و بالا رفتن سن ازداوج موجب بروز برخی ناهنجاری همانند ارتباطات نامشروع در جامعه می شود.

وی افزود: فرهنگسازی ازدواج آسان و بسترسازی فرهنگی و اهدای وام های کارساز در رفع این مشکلات بسیار مهم است و این در حالی است که مسئولان با اهدای وام های ناچیز که برای رفع کوچک ترین نیاز زوجین نیز جوابگو نیست به نوعی رفع تکلیف کنند.

ضرورت آموزش های اصولی متناسب با اقشار مختلف جامعه

این آسیب شناس اجتماعی با اشاره به آموزش شیوه های ارتباط جنسی به شکل بی پرده در برخی رسانه های غربی و اینترنتی ابراز داشت: این امر نیز به نوعی به غفلت ما از اطلاع رسانی صحیح برمی گردد چرا که ما از این گونه روابط تابو ساخته ایم.

وی ادامه داد: نیازمند آموزش های اصولی در این ارتباط متناسب با اقشار مختلف جامعه و در قالب آموزش های مدوام و نه مقطعی هستیم تا از آسیب های مختلف در این ارتباط پیش یا پس از ازدواج جلوگیری شود.

محمدی ابراز داشت: بدین شکل بچه ها نیز از ابتدا با اطلاع و آموزش های کافی، مهارت های لازم برای کنترل فشارهای ناشی از غریزه جنسی را می آموزند.

وی ادامه داد: غربی ها با آگاهی از پاشنه آشیل جوانان در ارتباط با نیازهای غریزی در شبکه های اجتماعی به راحتی در این زمینه، آنچه خود می خواهند را به خورد جوانان می دهند در حالیکه خود ما می توانیم از این فرصت به درستی استفاده و اصول اسلامی و صحیح را به آنها آموزش دهیم.

منبع:مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.