اصفهان شرق

کاهش ۳ درصدی وقوع انواع جرائم در استان اصفهان

کدخبر: 50466
1393/11/01 در ساعت 11:00

به گزارش اصفهان شرق؛ سرهنگ اکبر عاصمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برخورد با جرایم اخلاقی و مزاحمان مخل نظم اجتماعی از وظایف پلیس امنیت عمومی بوده، اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت عمومی امنیت استان خوب بوده و ملاک و معیار سنجش امنیت افکار عمومی هستند که از نظر افکار عمومی در شرایط خوب امنیتی قرار داریم و بر اساس آمار سرجمع جرائم در استان اصفهان ۳ درصد کاهش داشته است.

وی در پاسخ به سئوالی درباره شایعاتی که پیرامون حضور داعش در کشور و یا در استان اصفهان مطرح می‌شود، کرد: به طور رسمی فردی به عنوان داعش در استان نداشتیم و همه چیز در این رابطه در حد شایعه است.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان پیرامون وضعیت واحدهای صنفی استان اصفهان گفت: بین 180 تا 200 هزار واحد صنفی در استان وجود داشته که اداره نظارت بر اماکن عمومی استان به صورت مستمر بر آنها بازدید داشتند و در بررسی تصادفی اماکن صنفی 20 تا 30 درصد واحدها مورد بازدید قرار گرفته است.

وی افزود: در این بازدیدها کمتر از یک درصد مشکل منجر به تخلف در آنها وجود داشت و اشکال عمده اغلب آنها، عدم رعایت پوشش مناسب توسط فروشندگان و استفاده از علائم و لباس‌های غیرمجاز بود.

سرهنگ عاصمی بیان کرد: یک مورد فروش داروهای انرژی‌زا به تعداد زیاد در یکی از منازل مشاهده شده که با آن برخورد کردیم و به ندرت نگهداری مواد مخدر در میان واحدهای تولیدی وجود دارد.

وی درباره بحث‌های مختلف درباره گرایش به علایم شیطان‌پرستی در فروشگاه‌های اصفهان خاطرنشان کرد: عموما گرایش به علایم شیطان‌پرستی در واحدهای صنفی مشاهده نشده است و اگر موردی فروش لباس یا سایر اجناس منقوش به این علایم بوده از جهل و ناآگاهی فروشنده به شمار می‌رفته است. البته ناآگاهی دلیل بر استفاده و فروش نمی‌شود چراکه کلاس‌های آموزشی در این رابطه به صورت مرتب توسط اتحادیه‌ها گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به حضور اتباع بیگانه در استان اصفهان تصریح کرد: اصولا حضور اتباع بدون هویت بیگانه در هر کشوری تهدید محسوب می‌شوند، اما اینکه برای استان و یا کشور تهدید باشند، چنین چیزی نبوده و همکاران مرتب در محل‌های تجمع اتباع غیر مجاز حاضر شده و با اینها برخورد کرده و مقدمات خروج آنها را از کشور فراهم می‌کنند.

سرهنگ عاصمی ادامه داد: در برخی محلات حضور اتباع بیگانه بیشتر به چشم می‌خورد که طرح‌ها و پیشنهاداتی برای سامان‌دهی آنها داشتیم که اگر طرح اجرا شود، مشکل رفع می‌شود.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان گفت: در حال حاضر اراذل و اوباش شاخص که در یک محله اصفهان اقدام به مزاحمت و ضرب و شتم کرده باشند، وجود ندارد.

وی پیرامون گشت‌های ارشاد و اجرای آن در اصفهان اظهار داشت: نظر ما در برخورد با عفاف و حجاب ارشادی بوده و این مسئله به اتحادیه‌ها لباس‌های غیرمجاز و اعلام شده و با فروشندگان لباس‌های غیر مجاز برخورد شده است.

سرهنگ عاصمی با بیان اینکه بیشترین جرم اخلاقی استان اصفهان بدپوششی است، ادامه داد: همچنین با مامورانی که وظیفه تذکر و ارشاد دارند، مرتب جلسه گذاشته و نحوه برخورد صحیح را به آنها آموزش می‌دهیم و اگر خلافی در برخوردها وجود داشته باشد پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام

 منبع:تسنیم