سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:00 - چهارشنبه 01 بهمن 1393

آشنایی با سبزی‌های لاغرکننده

یک کارشناس ارشد تغذیه گفت: هویج، کرفس و کلم برای کنترل وزن بسیار مفید است و خوردن کاهو، خیار و گوجه‌فرنگی نیز موجب افزایش استعداد چاقی می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ فائزه عسکری کارشناس ارشد تغذیه اظهار داشت: افراد برای پیشگیری از چاقی از خوردن وعده‌های غذایی یا میان وعده‌ها در مقابل تلویزیون خودداری کنند زیرا متوجه مقدار مصرف غذا نمی‌شوند.

به گفته عسکری غذا باید به آرامی جویده شود همچنین میان وعده‌های غذایی از مصرف آب و مایعات پرهیز شود و از صرف غذا در ظروف بزرگ اجتناب شود. مصرف آب و مایعات بویژه نوشیدنی‌های سرد وگازدار با غذا تا 1.5 ساعت بعد از غذا پرهیز شود. چرا که نوشیدن مایعات با غذا موجب سست و ضعیف شدن معده می‌شود و هضم به درستی صورت نمی‌گیرد.

این کارشناس تغذیه بیان کرد: قبل از صرف غذا بهتر است سالاد مصرف شود تا اشتهای افراد کاهش پیدا کند. البته استفاده از میوه و سبزیجات با طبع سرد در طول زمان سبب سرد شدن کبد و کل بدن می‌شود و استعداد چاقی را افزایش می‌دهد. به همین دلیل توصیه می‌شود برای کنترل وزن از میوه و سبزی‌های گرم مانند کرفس، کلم و هویج استفاده شود، استفاده از سبزی‌های سرد مانند کاهو، خیار و گوجه‌فرنگی موجب افزایش سردی در بدن می‌شود و استعداد ما موجب چاقی افراد خواهد شد. در مراحل اولیه ممکن است به دلیل دریافت کم غذا فرد لاغر شود ولی با ادامه روند مصرف چنین مواد غذایی سرد موجب سرد شدن بدن و استعداد چاقی را تشدید می‌کند.

عسکری بیان داشت: استفاده زیاد از ادویه‌های تند و نمک در غذا خود می‌تواند موجب بروز افزایش فشار خون شود استفاده از عرق زیره همراه با آب آشامیدنی خود می‌تواند مفید باشد. البته باید خاطرنشان کرد عرق زیره نباید به مدت طولانی مصرف شود چرا که موجب زرد شدن پوست می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده از سیر و پیاز خام در افرادی که مبتلا به سینوزیت، آلرژی، درد مفاصل و بیماری‌های سیستم عصبی مانند میگرن و انواع سردرد، اختلال حافظه هستند ممنوع است چرا که خوردن سیر و پیاز بیماری را تشدید می‌کند.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.