سرویس: غیر تولیدی » نقلی 17:00 - سه شنبه 30 دی 1393

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان:

رکود بازار مسکن اصفهان ناشی از عوامل غیرمنطقی است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان گفت: رکود بازار مسکن طی یک سال گذشته ناشی از عوامل غیرواقعی و غیرمنطقی بوده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول جهانگیری اظهار کرد: در حال حاضر شاهد افزایش لحظه‌ای قیمت مسکن هستیم که این ضعف بزرگی به شمار می‌رود و برای خروج از این وضعیت، سیاست‌گذاران بازار مسکن می‌توانند با برنامه‌ریزی‌های مناسب شوکی را به بازار وارد کنند.

وی افزود: پرداخت وام‌های 30، 40 و یا 50 میلیون تومانی که به متقاضیان خرید مسکن داده می‌شود، در شهری مانند اصفهان کارساز نیست.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان تصریح کرد: اگر ظرفیت‌ها و سرمایه‌ها به سوی بازار مسکن هدایت شود، می‌تواند در خروج از رکود موثر باشد، اما متاسفانه در حدود یک سال گذشته وضعیت مسکن در حالت رکود بوده است.

وی بیان کرد: این رکود بازار مسکن جلوی افزایش هر روزه قیمت در بازار مسکن را گرفته، اما قیمت مسکن باید به قیمت پایه خود بازگردد که هنوز این اتفاق نیفتاده است.

جهانگیری ادامه داد: بازار مسکن هر دو سال یک بار مورد هجوم سرمایه‌های سرگردان قرار می‌گیرد و با افزایش قیمت کاذب مواجه می‌شود، اما بعد از این موج و کاهش مقطعی به قیمت پایه قبل از خود باز نمی‌گردد.

وی بخشی از رکود بازار مسکن را ناشی از عوامل غیرواقعی و غیرمنطقی دانست و اضافه کرد: جو روانی در بازار مسکن و حتی اقتصادهای خرد و شهری بسیار تاثیرگذار است، حتی مباحث سیاسی و سیاست‌های خارجی نیز تاثیر مستقیمی در این رکود دارد، این در حالی است که تعداد متقاضیان مسکن کم نمی‌شود.

انتهای پیام

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.