اصفهان شرق

اصفهان دارای ظرفیت‌های قابل توجه توسعه رشته‌های هنری است

کدخبر: 50319
1393/10/30 در ساعت 15:00

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام محمد قطبی در جلسه شورای اداری که با حضور مدیر‌کل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: اصفهان در ابعاد مختلف فرهنگی و هنری دارای صاحبان ایده و دانش است و پیشینه بسیار خوب و غنی در این زمینه دارد.

وی با اشاره به اینکه این استان دارای منابع انسانی فرهیخته، اصیل و توانمند است، تصریح کرد: توازن و تناسب یکی از شاخص‌های تمدن اسلامی بوده و لازم است این استان در حد تبار، فرصت‌ها و ظرفیت‌های خود دیده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه ما خود را خادمان جامعه فرهنگ و هنر می‌دانیم و تلاش ما بر این است که به نفع و مصلحت این جامعه فعالیت کنیم، افزود: در این راستا علاوه بر کارهای مرسوم سیستمی و روان‌سازی فرآیندهایی مانند دریافت مجوز و تکریم ارباب رجوع اقدامات زیرساختی نیز انجام شده است.

وی بیان کرد: مرکز رشد فرهنگ، هنر و رسانه در اصفهان نخستین مرکز رشد کشور است که در اصفهان راه‌اندازی شده و آماده پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان است.

قطبی با اشاره به اینکه در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، دبیرخانه کار ویژه‌های فرهنگ و اقتصاد را در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افتتاح کرده‌ایم، یادآور شد: این نقطه حرکتی است برای اینکه فرهنگ و هنر یکی از ارکان تولید و تجارت اقتصاد شود.

وی افتتاح میز اصفهان‌شناسی را از دیگر اقدامات زیرساختی عنوان کرد و افزود: با افتتاح این میز فرصتی فراهم می‌شود تا گردشگران خارجی که سفیران فرهنگی هستند هنر و فرهنگ اصفهان و میراث ناملموس ما را بهتر و بیشتر بشناسند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: برای معرفی سنت‌های آیینی و میراث ناملموس 14 هتل و سفرخانه سنتی در استان را معرفی کرده‌ایم که پرده‌خوانی، شاهنامه‌خوانی و موسیقی در آنها برای گردشگران خارجی اجرا شود.

وی با بیان اینکه انبار کتاب واقع در خیابان ولیعصر (عج) را بازسازی کردیم، افزود: امیدواریم تا دو ماه آینده جهت نمایش دستاوردهای حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری مانند تازه‌های نشر، نرم‌افزارهای تولید شده و مطبوعات آماده بهره‌برداری است و این نمایشگاه هر ماه به‌روز می شود و محصولات جدید را به نمایش می‌گذارد.

قطبی عنوان کرد: در حوزه کار ویژه‌های فرهنگ و اقتصاد و شرکت‌های دانش‌بنیان حاضریم تجربیات خود را در اختیار سایر استان‌های کشور قرار دهیم تا شاهد رشد و بالندگی هرچه بیشتر در این حوزه‌ها در کشور عزیزمان ایران باشیم.

وی با بیان اینکه در منظومه مشاغل خانگی در استان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شامل بیشترین تعداد است، تصریح کرد: ما مشاغل خانگی را به مشاغل خوابگاهی تعمیم دادیم و با هشت دانشگاه تفاهمنامه امضا کردیم که در این خوابگاه‌ها با همکاری مؤسسات فرهنگی و هنری برنامه‌های هنری، موسیقی سنتی، نمایش و همچنین برپایی نمایشگاه و محصولات فرهنگی در محیط‌های خوابگاهی اجرا شود.

 انتهای بیام

منبع:فارس