سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:53 - دوشنبه 29 دی 1393

حداقل و حداکثر عیدی امسال کارگران +جزئیات

پرداخت عیدی ۱ میلیون و ۲۱۶ هزار تومانی تا ۱ میلیون و ۸۲۴ هزار تومانی کارگران در سال جاری از بهمن ماه آغاز می شود.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا  هرسال با نزدیک شدن به ماه های پایانی سال کم‌کم بحث مطالبات کارگران و عیدی و پاداش پایان سال آنها در محافل مختلف مطرح می‌شود و کارگران از بهمن ماه منتظر دریافت عیدی هستند.

بر اساس قانون مصوب سال 1370 مجلس شورای اسلامی، «کارفرمایان کارگاه‌های مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد، به عنوان عیدی و پاداش بپردازند و مبلغ پرداختی از این بابت به هریک از کارکنان نباید از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.»

البته بر اساس تبصره یک این ماده واحده، مبلغ پرداختی به کارکنانی که کمتر از یک سال در کارگاه کار کرده‌اند باید به مأخذ شصت روز مزد و به نسبت ایام کارکرد در سال، محاسبه گردد و مبلغ پرداختی از این بابت برای هر ماه نباید از یک دوازدهم سقف تعیین شده موضوع ماده واحده این قانون تجاوز کند.

بر این اساس با توجه به اینکه حداقل دستمزد سال جاری مشمولان قانون کار و کارگران، ماهانه 608 هزار تومان است، حداقل عیدی پایان سال کارگران یک میلیون و 216 هزار تومان و حداکثر یک میلیون و 824 هزار تومان خواهد بود.

بنابر اخبار دریافتی، برخی کارفرمایان همزمان با حقوق بهمن ماه عیدی پایان سال کارگران را پرداخت خواهند کرد، ولی اکثر کارفرمایان پرداخت عیدی را به اسفندماه موکول کرده اند.

در عین حال مشکل عدم پرداخت عیدی به برخی کارگران نیز همانند سالهای گذشته مطرح است که مسئولان باید برای حل این مشکل فکری بکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.