اصفهان شرق

بیش از 3 میلیون نفر در اصفهان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

کدخبر: 50211
1393/10/29 در ساعت 14:00

به گزارش اصفهان شرق؛ علی‌اصغر دادخواه در نشست با فرماندار شهرستان لنجان با اشاره به اینکه هدف تأمین اجتماعی ایجاد عدالت اجتماعی و پوشش حداکثری بیمه در کشور است، اظهار کرد: گسترش چتر حمایتی تأمین اجتماعی و حمایت از نیروی کار و کارفرمایی از مهم‌ترین اهداف سازمان تامین اجتماعی است.

وی افزود: دولت تدبیر و امید به ارائه خدمات الکترونیکی و IT نگاهی خاص و ویژه دارد و طی گذشت یک سال این خدمات به خوبی در سازمان تأمین اجتماعی انجام شده و تمام کارفرمایان مکلف به ارائه لیست بیمه به صورت الکترونیکی شده‌اند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: طی چهار ماه گذشته در استان اصفهان 3 میلیون و 850 تردد ماهانه لیست‌های اینترنتی بوده است که در این زمینه شاهد رضایت‌مندی بالای مردم در ارائه خدمات الکترونیکی در این سازمان بوده‌ایم که تا پایان سال ارائه رمز اینترنتی به تمامی افراد تحت پوشش به صددرصد خواهیم رسید.

وی خاطر نشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی به دنبال طرح حذف دفترچه‌های بیمه و ارائه دفترچه‌های درمانی به صورت کارت هوشمند است تا با استفاده از این طرح شاهد سهولت استفاده از سوابق بیمه‌ای و کاهش تخلفات و همچنین رضایت مردم باشیم که امیدواریم تا پایان سال 94 شاهد عملی شدن کارت هوشمند تأمین اجتماعی در استان اصفهان باشیم.

دادخواه اضافه کرد: استان اصفهان بالغ بر 5 میلیون نفر جمعیت دارد که در این میان تعداد 3 میلیون و 200 هزار نفر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند و شهرستان لنجان دارای 26 هزار جمعیت است که از این تعداد 190 هزار نفر در شهرستان تحت پوشش این سازمان قرار گرفته‌اند و با توجه به تعداد جمعیت استان، شاخص فراگیری تأمین اجتماعی 65 درصد و در شهرستان لنجان 75 درصد است.

وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد بیمه‌شدگان اصلی سازمان تامین اجتماعی در استان اصفهان یک میلیون و 80 هزار نفر و در شهرستان لنجان تعداد 65 هزار نفر هستند و تعداد مستمری‌بگیران یک‌هزار و 986 نفر است که تعداد 7 هزار نفر را شهرستان لنجان به خود اختصاص داده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان افزود: 16 هزار و 450 نفر نیز از مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان اصفهان هستند که 720 نفر از این تعداد در شهرستان لنجان حضور دارند و از این پرداختی استفاده می‌کنند.

وی عنوان کرد: سازمان تأمین اجتماعی در این استان با 43 شعبه مادر و 23 شعبه اقماری و در شهرستان لنجان با یک واحد مادر و یک شعبه اقماری مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان هستند.

دادخواه ادامه داد: در فولادشهر با جمعیت 70 هزار نفر، تعداد 11 هزار نفر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند و شاخص فراگیری تأمین اجتماعی در این شهر 16 درصد و تعداد بیمه‌شدگان اصلی سازمان تامین اجتماعی نیز 6 هزار نفر هستند و یک‌هزار و 350 نفر نیز تعداد مستمری‌بگیران در شهر فولادشهر هستند و طی 9 ماه گذشته تعداد 7 هزار برگ فیش بیمه در این شهر صادر شده است.

وی متذکر شد: با توجه به اینکه تعداد بیمه‌شدگان در شهر فولادشهر رو به افزایش است، مجوز ساخت شعبه مادر تأمین اجتماعی در این شهر صادر شده و در 22 بهمن ماه شاهد افتتاح این مکان خواهیم بود.

فرماندار شهرستان لنجان نیز در ادامه اظهار کرد: دولت تدبیر و امید با رویکرد سیاسی بر مبنای قانون و رویکردی تخصصی به دنبال ایجاد نشاط در جامعه و تکریم مردم به خصوص در بخش سلامت است.

سید محسن سجاد افزود: طی گذشت عمر دولت با اقدامات صورت گرفته و ارائه خدمات الکترونیکی به دنبال ایجاد امید در جامعه بوده تا با ارائه این‌گونه خدمات به عدالت اجتماعی و امنیت بیشتر مردم در جامعه دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: شهرستان لنجان از جمعیت شناوری برخوردار بوده و یکی از دلایل بیکاری در این شهرستان، صنعتی بودن و به تبع آن مهاجرپذیر بودن شهرستان لنجان است.

فرماندار لنجان متذکر شد: راه‌اندازی شعبه اصلی تامین اجتماعی کمک شایانی به رفاه و نشاط مردم شهر فولادشهر خواهد کرد چرا که طی 5 سال گذشته تنها یک شعبه اقماری در این شهر فعالیت داشته و با فرا رسیدن دهه مبارک فجر شاهد افتتاح این شعبه خواهیم بود.

وی در پایان خواستار تعامل هرچه بیشتر اداره کل تأمین اجتماعی استان اصفهان با کارخانه ذوب‌آهن شد.

انتهای پیام/

منبع:فارس